Spektaklis, žymintis modernios Lietuvos tapsmą
Simona Bladženauskaitė ir Vytautas Gasiliūnas spektaklyje „Diena ir naktis“. G.Česonio nuotr. Vieną lietingą gruodžio vakarą turėjau galimybę pamatyti Kauno kamerinio teatro spektaklį „Diena ir naktis“. Ir nors nepaprastai myliu Vilnių, pasitvirtino, kad ne viskas, kas puiku, būtinai sukuriama sostinėje.
Pirmą kartą šiuolaikinės Lietuvos istorijoje, bent jau kiek prisimenu, turime literatūros (ir teatro) kūrinį, kuriame atvirai kalbama apie skaudžiausius mūsų šaliai dalykus – daugelio tautiečių dalyvavimą masinėse žydų žudynėse netgi prieš pasirodant naciams. Čia nemėginama, kaip dažnai pasitaiko diskurse Holokausto tema, atitraukti dėmesio nuo esminių dalykų, suversti kaltės vokiečiams, teisintis kokiomis nors kitomis pseudoobjektyviomis priežastimis ar...
|
Absurdo drama: žmogžudystė Kalėdų išvakarėse
Prieššventinės vaikų maudynės pasiturinčių inteligentų šeimoje netikėtai nutrūksta auklei stvėrus kirvį ir nukirsdinus vieną iš globotinių. Pasibaigia istorija taip pat netikėtai, kaip ir prasidėjo: po virtinės absurdiškų mirčių pjesėje tiesiog pritrūksta personažų. Štai tokiu žymaus rusų absurdisto Aleksandro Vvedenskio siužetu į žiūrovą kreipiasi režisieriaus Jono Vaitkaus premjerinio spektaklio kūrybinė grupė. Scenos naujagimis – kūrinys „Eglutė pas Ivanovus“ – rampų šviesą išvys sausio 14 dieną. Retai scenoje statomas rusų literatūros šedevras bus rodomas su lietuviškais titrais (vertė Sigitas Parulskis).
Pjesėje vyrauja absurdu alsuojantis Kalėdų laukimas, blaškosi karikatūros štrichu paženklinti personažai. Alogizmų, naivumo bei siaubo derinyje – ir žiupsnis sakralumo. Tai – paradoksali poezijos, metafizikos bei lingvistinių niuansų sankirta, kurioje nesąmonė tampa reikšmingesnė už sąmonę, fragmentacija – už vientisumą.
„Į šią pjesę visada žiūrėjau su pagarba ir nuostaba, o kartu jutau, kad joje daug neatskleistų dalykų: čia gausu istorijos...
|
Režisierius Oskaras Koršunovas statys spektaklius svetur
Oskaras Koršunovas. D.Matvejevo nuotr. iš OKT archyvo. Po daug dėmesio ir palankių įvertinimų sulaukusio spektaklio „Išvarymas“ premjeros Lietuvos nacionaliniame dramos teatre režisierius Oskaras Koršunovas šiandien į Graikiją.
Atėnų nacionalinis dramos teatras kūrėją pakvietė statyti spektaklį pagal W. Shakespeare’o pjesę „Troilas ir Kresida“. Dar šį sezoną laukia „Pero Giunto“ pastatymas Nacionaliniame Oslo teatre. Paskui – Rejkjavikas, Ryga, Berlynas, Paryžius ir t.t. Oskaro Koršunovo darbotvarkė sudaryta septyneriems metams į priekį.
Paklaustas, gal ketina emigruoti ir Lietuvoje nebestatyti spektaklių, režisierius atsako: „Seniai jaučiuosi pusiau emigravęs. Bent jau...
|
|