Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 82

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 191
7 meno dienos > Nr. 38 (960), 2011 spalio 28 d. > Repertuarai > Savaitės filmai
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
REPERTUARAI

Savaitės filmai


Spalio 20 – lapkričio 3


7 MD

Share |
„Kolumbiana“
Draugiškas seksas **

Šis filmas – dar vienas įrodymas, kad Holivudas žengia koja kojon su gyvenimu, o labiausiai į papročių pokyčius reaguoja romantinių komedijų kūrėjai. Kai didmiesčiuose vis daugėja vienišių, kurie daro sėkmingą karjerą, bet asmeniniame gyvenime bijo įsipareigojimų, turi atsirasti ir jiems skirtas filmas. Režisierius Willas Gluckas pasakoja apie du meile nusivylusius jaunus profesionalus. Džemi (Mila Kunis) yra „smegenų medžiotoja“. Ji nori pervilioti iš Los Andželo į Niujorką daug žadantį menininką Dilaną (Justin Timberlake). Greitai abu filmo herojai suvokia, kad yra panašūs. Pirmiausia tuo, kad netiki meile, kuri esą tik mitas, bet užtat abu tiki seksu. Tačiau eksperimentuodami su „draugišku seksu“ jie ir patys nepastebėjo, kaip paspendė sau spąstus. O gal jie tiesiog prisižiūrėjo per daug romantinių komedijų? (JAV, 2011) (Vilnius, Kaunas, Klaipėda)

 

Gyvenimo medis ****

Šiemet Kanų „Auksine palmės šakele“ apdovanotas Terrence’o Malicko filmas pasakoja apie Džeką (Sean Penn), kuris augo tarp autoritariško tėvo ir mylinčios mamos, suteikusios jam tikėjimo gyvenimu. Vienuolikmetis Džekas – vienas iš trijų brolių. Pasaulis jam atrodo nuostabus, bet kai Džekas patiria artimųjų mirtį, ligas ir kančią, požiūris į tikrovę keičiasi. Pasaulis tampa labirintu, kuriame jau suaugęs Džekas ieško gyvenimo prasmės. Gana prieštaringų vertinimų sulaukęs „Gyvenimo medis“ – tik penktas 1943 m. gimusio režisieriaus filmas, tačiau jo kūrėjas jau tapo amerikiečių kino legenda. Taip pat vaidina Bradas Pittas, Jesscica Chastain (JAV, 2011). (Vilnius, Kaunas)

 

Klastingi namai **

Sėkmingas leidėjas Vilas Atentonas palieka Niujorką ir kartu su šeima persikelia į namą Naujojoje Anglijoje. Čia jis pagaliau pradės rašyti romaną, kuris pakeis Vilo gyvenimą. Tačiau saldžioms svajonėms nelemta išsipildyti: name prieš penkerius metus įvyko žmogžudystė, žmoną ir dukteris nužudęs vyras paleistas iš psichiatrinės ligoninės. Vilas pradeda aiškintis nelaimės aplinkybes... Danielis Craigas gali suvaidinti ir Džeimsą Bondą, ir rašytoją, ir pamišėlį, bet šiame filme vis dėlto jam nelabai yra ką veikti. Kadaise garsius filmus „Mano kairė koja“ ir „Tėvo vardu“ sukūręs režisierius Jimas Sheridanas, ko gero, pernelyg pasitikėjo dabar madingu „filmo, vykstančio žmogaus psichikoje“ siužetu. Bet toks siužetas – jokia naujiena, kad jis darytų įspūdį, reikia sudėtingesnių personažų, gilesnės psichologijos, įtikinamesnių konfliktų. Todėl įdomiausia filme tampa Vilo ir jo žmonos, kurią suvaidino Rachel Weisz, meilės linija. Ypač turint omenyje, kad filmavimas baigėsi Craigo ir Weisz vestuvėmis. Taip pat vaidina Naomi Watts, Elias Koteas (JAV, 2011). (Vilnius, Šiauliai)

 

Kolumbiana **

1992-ieji, Kolumbija. Devynmetė Katalėja tampa savo tėvų nužudymo liudininke. Ji pasislepia JAV, pas dėdę. Po penkiolikos metų mergina dirba dėdei. Ji – samdoma žudikė. Merginos ženklas – ant aukos torso nupiešta orchidėja. Tai ir įspėjimas tėvų žudikams, nes Katalėja nusprendė atkeršyti bet kokia kaina. Olivier Megatono filme pagrindinius vaidmenis sukūrė Zoe Saldana („Įsikūnijimas“), Amandla Steberg, Michaelas Vartanas (Prancūzija, JAV, 2011). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys)

 

Oda, kurioje gyvenu ****

Naujausias ispanų režisieriaus Pedro Almodovaro filmas sukurtas pagal lietuviškai išleistą Thierry Jonquet romaną „Tarantulas“. Pagrindinis herojus – Antonio Banderaso bravūriškai suvaidintas plastinės chirurgijos specialistas Robertas – įgyvendina tobulą keršto planą. Jo dukterį išprievartavusį Vincentę Robertas paverčia moterimi. Vera (Elena Anaya) tobula ir kaip du vandens lašai primena mirusią Roberto žmoną. Tačiau įkalintas Veros odoje Vincentė nori pabėgti... Almodovaras sujungia ne tik Frankenšteino ir Pigmaliono, bet gerai iš ankstesnių režisieriaus filmų atpažįstamus lytinės tapatybės, moteriškumo, prarastų vaikų ir šeimyninių paslapčių motyvus, tik iš viso to Almodovaras kuria ne jam įprastą melodramos pastišą, o trilerį. Išorinių trilerio elementų filme ne tiek jau mažai, nors įtampos augimą Almodovaras greičiau pateikia ironiškai, išsaugodamas savotišką distanciją. Tačiau labiausiai filmas stebina „galanteriškumu“ – čia viskas gražu lyg iš spalvoto žurnalo: interjerai, Jeano-Paulio Gaultier kostiumai, menkiausios detalės. Toks akademiškas, tarsi pro mokslininko mikroskopą šaltai personažus ir įvykius stebintis Almodovaras atrodo mažų mažiausiai keistai (Ispanija, 2011). (Vilnius, Kaunas, Šiauliai)


 

„7 meno dienos“ Nr.38 (960), 2011-10-28

Versija spausdinimui

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti