Istorijos, pasakojimai ir (meta)tekstai
Yuan Gao (Kinija). „12 mėnulių“. 2008–2011 m. Tai konkursinė paroda – skirta istorijoms pasakoti ir perpasakoti. Kad ir į ką žiūrėtum, pasiūlyta pažvelgti iš asmeninės perspektyvos. Vakarų mentaliteto atstovai uždavinį suprato iškart, dalis net pernelyg tiesiogiai. Todėl nemažai viena į kitą panašių istorijų apie šeimos šaknis, svarbias tik todėl, kad autorei(-iui) širdį gaivina, atkrito.
Menininkės(-ai) iš Rytų regionų, kaip žinia, sąvokas ego, aš, asmeninis iššifruoja sunkiau arba visai kitaip, todėl buvo galima stebėti mitų ar kitokio tipo kolektyvinių istorijų pasirodymą, per kurį asmuo suvokia save. Štai Wangas Haiyuanas per vėjyje besiplaikstančių vėliavų instaliaciją kalba apie laisvės geismą ir taip užsimena apie režimo sukaustyto Tibeto situaciją. Beili Liu savo instaliacijoje primena senovės kinų legendą apie nuo gimimo tarp...
|
Poilsiaujantis ekspresionizmas
Elena Balsiukaitė-Brazdžiūnienė. „Keistas paukštis“. 2011 m. Ekspesionizmas nemirė, jis tik laikinai poilsiauja – kaip nemirė ir kiti dalykai, kurių mirtis skelbiama ir konstatuojama jau kelis šimtus metų – poezija, romanas, teatras, tapyba, net kalba, Vakarų civilizacija ar Dievas. Tai juk taip natūralu, nes ilgainiui marinami visi ilgaamžiai. Ekspresionizmas šioje vietoje – ne išimtis. Juk jam jau, šiaip ar taip, bent koks šimtas metelių. O pasak Wilhelmo Worringerio – ir dar daugiau...
Vartojant žmogišką mirties sąvoką, norom nenorom sužmoginamas net toks abstraktus reiškinys kaip ekspresionizmas. Norintiems geriau įsivaizduoti, kaip atrodo kūniškas jo pavidalas, derėtų pažvelgti bent jau į vieną E. Balsiukaitės-Brazdžiūnienės paveikslą – tą, vaizduojantį mažą vaikelį didelėmis ausinėmis ir pavadintą „Kaip Hamletas“. Infantili šio veikėjo išorė nėra klaida ar sąmoninga apgaulė. Turbūt visi puikiai supranta (tą liudija ir senolių...
|
Laimės formos
Mari Relo-Šaulys ir Adolfas Šaulys. „6 laimingi numeriai“ (segė). 2010 m. Neseniai galerijoje „AV17“ atidaryta estės Mari Relo-Šaulys ir lietuvio Adolfo Šaulio konceptualios juvelyrikos paroda „Next/Last“ pratęsia prieš kelerius metus rodytų parodų ciklą.
Ankstesnės parodos „Pokyčiai: sėkmės garantas“ („Užupio galerija“, Vilnius, 2008) ir „Yes“ (Estijos taikomosios dailės ir dizaino muziejus, Talinas, 2010) žengė koja kojon su pasaulio finansinės krizės, eurointegracijos aktualijomis. Dabartinė paroda akis bado masinės materializacijos atspindžiais.
Ugnė Bužinskaitė: Kaip gimė ši paroda?
Mari Relo-Šaulys: 2008 m. rengėme parodą Lietuvoje, nes buvo įdomu naują kūrybos etapą pradėti...
|
Édouardo François André parkų keliu
Šiemet minint garsiojo prancūzų kraštovaizdžio architekto ir botaniko E.F. Andre 100-ąsias mirties metines, Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija parengė ir išleido turistinio maršruto vadovą „Eduardo Fransua Andre parkų kelias Lietuvoje“.
Leidinyje pristatomas kultūros turizmo maršrutas per keturis E.F. Andre sukurtus parkus Lietuvoje – Užutrakio, Lentvario, Trakų Vokės ir Palangos. Skaitytojai čia atras parkus ir jų kūrėją pristatančius tekstus, kurie supažindins su E.F. Andre biografija, kūrybos principais, parkų sukūrimo istorija, jų išskirtinumu, panašumais, estetinėmis, istorinėmis ir gamtinėmis vertėmis. Leidinys iliustruotas senosiomis ir naujomis parkų nuotraukomis, taip pat spalvingais...
|
|