Psichoanalizės gimimas iš isterikės vapesio
Nanna Gro Henningsen . Instaliacijos „Iškreiptas beprotybės žvilgsnis“ vaizdas.
„Nieko nesakyk! Neliesk manęs!“ – taip 1889 metais Emi pasakė savo gydytojui. Gydytojo vardas buvo Zigmundas Froidas ir jis pakluso. Ši akimirka žymi psichoanalizės atsiradimą. Akimirka, kai gydytojas nusileidžia, kai jis liaujasi būti aktyviu mokslo žmogumi, galinčiu išgydyti savo pacientą žodžiu ir prisilietimu... Froidas nusileido, Froidas liovėsi veikti, Froidas atsilošė ir klausėsi to, ko niekas nenorėjo girdėti, isterikės kalbos.
Lilian Munk...
|
Demonai alyvų krūmuose
Rūta Katiliūtė. „Autoportretas“. 2011 m. Nuotrauka iš asmeninio archyvo Rūtos Katiliūtės drobėse yra kai kas žodžiais neišreiškiama.
Galima, žinoma, sau padėti (ar pakenkti?) ir prisiminti, kad egzistuoja tapyboje tokia kryptis, abstrakcionizmas, atsiradusi XX a. pradžioje, įsibėgėjusi viduryje. Pasaulyje jau seniai žmonės nesuglumsta neradę paveiksle siužeto ar tikroviško natiurmorto su verbomis ir obuoliais; moka gėrėtis paveikslo tuštuma. Galima sau priminti, kad Rūta Katiliūtė – be abejonių viena nuosekliausių ir stipriausių Lietuvos abstrakcionistų, kad atsidūrę prieš Katiliūtės paveikslus...
|
Žiūrėjimas į save
Parodos „XXI a. autoportretas“ ekspozicijos fragmentas Nuotrauka iš „7md“ archyvo Parodos atidaryme apsilankiau suintriguota pavadinimo – „XXI a. autoportretas“.
Joje eksponuotis buvo kviečiami skirtingų sričių menininkai, o norinčiųjų dalyvauti, pasirodo, tikrai netrūko. Ilgose baltose salėse eksponuojami ir jaunųjų menininkų darbai, ir, pavadinkime, profesionalų kūryba. Kuratorių pasirinkta tema aktuali ir, matyt, artima kiekvienam, savo atspindį reginčiam kone kasdien, todėl nežinau, ar tik mane, ar ir kitus ji taip sudomino. Iš parodos upratau tik viena – čia tikra sumaištis.
Bendras įspūdis apie parodą...
|
Bonsų efektas
Gabrielė Gervickaitė. Parodos „Techno kūnai“ fragmentas. Nuotrauka iš 7md archyvo Gabrielės Gervickaitės tapyba ant popieriaus ir objektai pirmiausia atrodo labai estetiški. Jautrūs mėlynos sąskambiai su sutemų gelsva ar kalkių balkšva ir drąsių mostų linija kalba apie nevaržomą menininkės polėkį. Kūningi raudonos potėpiai suskamba kone su ispanišku temperamentu. Tačiau materijos nepaslankumo įtarimą sukelia ant popieriaus dėl šlapio dažo likusios deformacijos. Užsifiksavęs paviršiaus tempimas primena gyjančios žaizdos niežulį. Apie...
|
|