Rotterdam XL
Šiedvi raidės tapo šiemetinio Roterdamo kino festivalio proginiu ženklu, o dviguba jų reikšmė - romėniškas skaičius ir labai didelis dydis - bei šių reikšmių sutapatinimas pagrindė idėjinę festivalio koncepciją bei viešųjų ryšių kampaniją. Keturiasdešimtmetį minintis IFFR (International Film Festival Rotterdam), retrospektyviai apžvelgdamas nueitą kelią, labiausiai akcentavo savo padidėjimą, palyginti su jo įkūrėjo Huberto Balso 8-ajame dešimtmetyje...
|
Kuo nustebinsim Berlyną?
Vakar naujausiu brolių Coenų filmu „Tikras išbandymas“ atidarytas 61-asis tarptautinis Berlyno kino festivalis.
Tai - klasikinio vesterno su Johnu Wayne'u perdirbinys, tačiau sakoma, kad broliai Coenai grįžo prie literatūrinių filmo ištakų - Charleso Porteso romano. Portesas - vienas tradiciškų amerikiečių rašytojų keistuolių, atsiskyrėlis, dar gyvas apaugęs legendomis kaip ir „Rugiuose prie bedugnės“ autorius J.D. Salingeris. Pagrindinė filmo herojė - keturiolikmetė mergaitė, norinti atkeršyti savo tėvo žudikui. Filmą vasario pabaigoje žada rodyti ir Lietuvoje, tad,...
|
Plieninių kiaušų epas
„Myliu kulką tavo širdyje“ Donato Vaišnoro „Myliu kulką tavo širdyje“ (Lietuva, 2011) - tikras „offinis“ filmas.
Jis sukurtas už menkus pinigus, mėgėjiškomis sąlygomis, dauguma filme pasirodančių žmonių, kaip supratau, yra neprofesionalūs aktoriai. Režisūra ar dramaturgija neperžengia studentiškų etiudų lygio, ypač tai akivaizdu scenose, kai pagrindinės herojės Marijos (Eglė Nes) motiną vaidinanti Airida Gintautaitė desperatiškai pasakoja savo istoriją, kuri režisieriui visiškai nesvarbi. Mizanscenos nykios, labiausiai Vaišnoras mėgsta personažus pastatyti kadro...
|
Viena švente per daug
Visada kategoriška Julija Latynina praėjusią savaitę savo laidoje per „RTVi“ tvirtino, kad juo daugiau tauta kalba ir prisimena praeitį, tuo blogiau jai klostosi reikalai dabar. Pamatęs ateinančios savaitės LRT programą, prisiminiau šį teiginį. Kitą savaitę mūsų laukia dvi šventės. Viena sena, kita nauja.
Vasario 16-oji primins tą dieną, kai buvo įgyvendintas vienas originaliausių XX a. projektų - atkurta Lietuvos valstybė. Tiksliau, materializuotas mitas apie nepriklausomą lietuvių valstybę. Nesu istorikas, bet viešoje erdvėje pasigendu pasvarstymų apie tai, kuo pavirto šis projektas. Man kažkodėl atrodo, kad visos būsimos lietuvių valstybės silpnybės jame jau buvo užprogramuotos. Pirmiausia, neapykanta rusams bei lenkams ir mažos valstybės hermetiškumas, laikomas jos...
|
Ciklas „Italų kino klasikai“
Šį penktadienį „Skalvijoje“ prasidėsiantis ciklas „Italų kino klasikai“ gali būti paskutinis kartas, kai dideliame ekrane bus galima pamatyti šiuos italų kino režisierių Vittorio De Sicos, Federico Fellini, Michelangelo Antonioni, Bernardo Bertolucci, Ettore Scolos, Giuseppe Tornatore, Lilianos Cavani filmus.
„Lietuvos kine“ saugomų filmo kopijų likimas neaiškus, todėl verta pasinaudoti proga ir pasižiūrėti pamirštus filmus, kuriuos sieja vienas bendras bruožas: filmai keičiasi, bręsta kartu su mumis, juos žiūrinčiais, bet išsaugo tai, kas juose vertingiausia.
Kiekvienas ciklo filmas kuo nors ypatingas. Federico Fellini Europos žlugimo vizija filme „Ir laivas plaukia“ (1983) pritrenkia savo dekadentišku puošnumu. Tas simboliškas laivas, kuriuo 1914-aisiais...
|
|