Šimtąkart dainavau, mylėjau, šimtąkart miriau...
Irena Jasiūnaitė (Amneris) operoje „Aida“. 1970 m „Kaip išbėgo į sceną dailiu, muzikaliai ir prasmingai dainuojančiu Zybeliu, taip ir bėgo per tris dešimtmečius aukštuoju operos solisto takeliu. Audringai bėgo, paklusdama savo turtingos kūrybinės prigimties balsui, galingam temperamentui, intuicijai. Raiškų, jausmingą dainavimą laikydama svarbesniu už vokalo technikos subtilybes, tikrą išgyvenimą - už tobulai kartojamą schemą, sukurdama ano meto teatre savitą romantiškos solistės-artistės tipą. Jos didieji tragediniai, dramatiniai vaidmenys - Karmen, Eboli, Marta, Amneris, Mirta, o ir mažieji lyriniai, komiškieji išsiskyrė rafinuotu vokalo spalvų niuansavimu, impulsyvia vaidyba, gyvos emocijos tiesa. Jie įamžinti teatro istorijoje ir žmonių atmintyje. Tokių artistų nebūna daug ir nebūna dažnai.“ Jūratė Vyliūtė, „Carmen dienoraščiai“ (Vilnius, „Scena“, 2005)
Operos primadonos Irenos Jasiūnaitės svetainėje rausva langų užuolaida vasariškai tebespalvina rudenėjančią saulę; rausvas šviestuvo gaubtas ir kanapos apklotas vilioja jaukiai priglust, užsimerkt ir pamąstyt, kas gero nutiko šiandien, vakar, prieš dešimt ar gal prieš aštuoniasdešimt metų. Netoliese knygų spinta - joje poetų ir rašytojų dedikuotos knygos. Kiekvienoje minimas jos vardas. Čia ir buvusio vyro, poeto Vytauto Bložės eilių rinkiniai. Tai dviejų...
|
Gimusi prieš 90 metų
Buvę Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos direktoriai V. Blūšius, V. Balčiūnas, P. Gabalis, V. Pliskus (iš kairės į dešinę) 1920 m. spalio 1 dieną Lietuvos švietimo ministro K. Bizausko įsaku nedidelė Juozo Naujalio privati mokykla buvo suvalstybinta. Ši data skelbia pirmosios Lietuvoje valstybinės muzikos mokyklos, dabar vadinamos Juozo Gruodžio konservatorija, gyvavimo pradžią.
1920 m. Kaunas dar buvo skurdus miestas, tačiau, gavęs laikinosios sostinės vardą, jis su didžiausiu įkarščiu ėmė puošti savo veidą. Senoji santūri ir patriotiškai nusiteikusi inteligentija pasipildė godžiai gaudančiu europines madas laikinosios sostinės elitu. Į namus rinkosi po pasaulį išsiblaškę menininkai. Valstybinė muzikos mokykla sparčiai augo ir tapo žymiu muzikinės kultūros centru. Pedagogų gretos nuolat pasipildydavo jaunais muzikais,...
|
Šiuolaikinė opera apie Šv. Baltramiejaus naktį
Šiuolaikinio teatro ir muzikos gerbėjai savo kalendoriuose turėtų ryškiai pasižymėti spalio 27 dieną. Mat vilniečių ir sostinės svečių laukia intriguojanti pažintis su išskirtiniu XXI a. operos projektu - garsaus austrų kompozitoriaus Wolfgango Mittererio opera „Massacre“, sukurta pagal XVI a. britų dramaturgo Christopherio Marlowe pjesę „Žudynės Paryžiuje“ ir naujai įprasminančia makabrišką Šv. Baltramiejaus nakties dramą. Tai sudėtingiausias ir brangiausias jubiliejinio 20-ojo festivalio „Gaida“ renginys, subūręs gausias tarptautines Prancūzijos, Anglijos, Austrijos ir Lietuvos menininkų pajėgas.
Kova dėl valdžios, sąmokslas, išdavystė - senos kaip pasaulis temos, naujai įprasmintos sukrečiančioje Wolfgango Mittererio operoje, sukurtoje 2003 m. prestižinio Austrijos festivalio „Wiener Festwochen“ užsakymu. Ypač platų pripažinimą daugelyje Europos scenų pelnė 2008 m. naujas veikalo pastatymas (režisierius Ludovicas Lagarde'as). Spektaklis patraukia ne tik savo daugiasluoksne operinį dainavimą, improvizaciją, orkestrą ir elektroniką jungiančia...
|
|