Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 82

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 191

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 87
7 meno dienos > Nr. 29 (905), 2010 liepos 23 d. > Kinas > Sapnų apiplėšimas
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
KINAS

Sapnų apiplėšimas


Pokalbis su filmo „Pradžia“ kūrėjais


7 MD

Share |
„Pradžia“
... Leonardo DiCaprio: Nemanau, kad įmanoma grynai moksliškai paaiškinti sapnų pasaulį. Aišku, iš mūsų sąmonės išstumti dalykai - jausmai, mintys, idėjos, baimės - sugrįžta mums atvėrus savo pasąmonę, sapnuojant. Bet mokslinio paaiškinimo tam nerandu. ...

Kaip Jums kilo mintis kurti šį filmą?  

 

Christopher Nolan: Filmo apie sapnus idėja mane domino nuo vaikystės. Mąsčiau apie įvairias formas, kol galiausiai maždaug prieš dešimt metų kilo mintis kurti įtemptą, greitą veiksmo trilerį (heist movie - tai holivudinis filmas apie apiplėšimą, - red.), kartu pasineriant į apmąstymus - kas būtų, jei mes galėtume dalytis sapnais? Kas, jei mūsų sapnai neturėtų ribų? Sapnuojame kiekvieną naktį, tai labai universali patirtis, bet mums netenka ja dalytis su kitais. Jei sugebėtume, sapnų erdvė taptų tikra, alternatyvia realybe. Ir jei kovotum, įsimylėtum ar kas nors kita nutiktų toje erdvėje, tai taip pat būtų savaip tikra, nes ir ten atsirastų sąveika tarp žmonių. Apie dešimt metų mąstęs, pagaliau suradau emocinę jungtį, kuria pavyko susieti visas tas mintis. Leonardo DiCaprio, vaidinantis Kobą, daug prisidėjo kurdamas jausminį filmo centrą. Nes tik įdomių minčių ir idėjų kratinio neužtenka, kai susiduri su žmogaus protu ir sapnų pasauliu. Reikia paliesti žmogiškuosius ryšius, sukurti emocinį santykį su žiūrovu.

 

Kodėl norėjote dirbti būtent su Leonardo DiCaprio ir Kenu Watanabe?  

 

Su Leonardo norėjau dirbti jau seniai, turėjome susitikti keliuose kituose projektuose, bet taip ir nepavyko. Pagaliau, imdamas kurti „Pradžią“, jį prisikalbinau. Turėjau jį įtikinti, kad šiai istorijai reikia jo talento. Ne tiek žavesio, kiek nepakartojamų jo vaidybos sugebėjimų, kurie galėtų vesti žiūrovus per tą sudėtingą pasaulį. Leonardo stengiasi rasti kiekvieno savo veikėjo elgesio motyvus ir kartu išlikti natūralus. Tai labai svarbu. Keno Watanabe vaidmuo čia itin įdomus. Dirbau su juo kurdamas filmą „Betmenas. Pradžia“, labai patiko dirbti kartu. Net kasdienybėje negali nepastebėti jo įspūdingos, tapybiškos laikysenos. Pamaniau, kad jis tobulai tiktų vaidmeniui, kuris jam teko „Pradžioje“. Tai stiprus vaidmuo, labai svarbus pasakojant istoriją ir kartu paslaptingas, neapibrėžtas. Ne iki galo aišku, kieno pusėje jis yra ir kam atstovauja. Ir man atrodo, kad charizma, kurią filme demonstruoja Kenas Watanabe, yra nepakartojama.

 

Kodėl nusprendėte filmuoti net šešiose šalyse?  

 

„Tamsos riterį“ kūrėme trijose šalyse, man patiko keliauti kartu su filmavimo grupe ir filmuoti siužetą atitinkančiose vietovėse. Dabar nutarėme viską dar labiau išplėtoti. Viena „Pradžios“ idėjų yra ta, kad sapnus jaučiame ir suvokiame kaip tikrovę, todėl daug ką filmavome gyvai, realioje erdvėje, kad sapnai filme atrodytų kuo tikroviškiau.

 

Žiūrovai turėjo matyti kasdieniškas detales, reikėjo sukurti realybę, kuri būtų ir alternatyvi. Todėl specialiuosius efektus naudojome tik norėdami praturtinti jau nufilmuotus kardus, taip jų panaudojimas tampa efektingesnis. Dėl šių priežasčių mūsų filmavimo grupei teko smarkiai pasitempti. Tačiau su dauguma šių žmonių jau buvau dirbęs filmuose apie Betmeną. Jie tikrai buvo pasirengę iššūkiams.

 

Kas Jums šiame filme svarbu?  

 

Leonardo DiCaprio: Man tai labai ambicingas filmas. Manau, Chrisas Nolanas norėjo sukurti daugialypį pasakojimą apie žmogaus pasąmonę ir kartu labai paveikų holivudinį trilerį. Filme sukurtas siurrealistinis pasaulis, pateikiami egzistenciniai apmąstymai, o kartu žiūrovas yra įtraukiamas į veikėjų keliones pradedant jų tiesos paieškomis praeityje ir baigiant esminiais ateities siekiais. Mano herojaus tikslas yra surasti savo šeimą ir grįžti. Jis dirba sapnų pasaulio juodojoje rinkoje, turi įsiskverbti į kitų žmonių protus, ištraukti iš jų informaciją. Kobas bando įgyvendinti visai naują planą ir kai ką pasėti žmogaus galvoje. Jis renka komandą tam darbui atlikti. Manau, žiūrovai keliaus kartu su šiais veikėjais, patirs tai, ką jie patiria, pajus tai, ką jie jaučia, nes, mano manymu, Chrisas Nolanas sugebėjo sukurti labai intriguojantį, įtraukiantį reginį.

 

 Kaip Jums pavyko įdėti tiek jausmų ir emocijų į filmą?  

 

Tiesiog labai daug dirbau. Be to, didelė dalis medžiagos, idėjų, kurias Chrisas norėjo sudėti į šį filmą, buvo man artimos ir priimtinos. Akivaizdu, kad šis žmogus turi milžinišką profesinę patirtį. Jis yra sukūręs nuostabių filmų, įgyvendinęs daug panašių idėjų. Mums teko daug bendrauti, dirbti kartu, kurti įdomius ir emociškai stiprius charakterius. Pavyzdžiui, kalbant apie mano veikėją, reikėjo sukurti tikrovišką dvasinio išsilaisvinimo kelionę. Ir veikėją, kuris privalo susitaikyti su tuo, kas jis iš tiesų yra. Tam tikra prasme aš tą pasirengimą filmuotis suvokiau kaip ilgą savo personažo psichoterapijos seansą.

 

Kaip tyrinėjote sapnų pasaulį filmuodamasis?  

 

Nemanau, kad įmanoma grynai moksliškai paaiškinti sapnų pasaulį. Aišku, iš mūsų sąmonės išstumti dalykai - jausmai, mintys, idėjos, baimės - sugrįžta mums atvėrus savo pasąmonę, sapnuojant. Bet mokslinio paaiškinimo tam nerandu. Filmuodamasis bandžiau sapnus traktuoti tradiciškai - skaičiau sapnų aiškinimus ir jų reikšmes, bet labiausiai mane paveikė specifinis Chriso Nolano sapnų pasaulio suvokimas. Taigi dauguma atradimų atėjo kalbantis su juo, bandant išplėsti savo suvokimą ir pažiūrėti į viską kitaip.

 

Ką Jums reiškė filmuotis tokioje daugybėje pasaulio vietų?  

 

Dažnai laukdavome ko nors neįprasto filmavimo aikštelėje. Turiu omenyje, kad mes žinojome svarbiausius dalykus, kurius Chrisas norėjo įgyvendinti. Bet dirbant su juo labai įdomu tai, kad kurdamas mokslinę fantastiką jis mėgsta įtraukti kultūros ženklus arba universalias patirtis, kurios mums yra tik iš dalies aiškios. Tai, ką matai jo filmuose, niekada nebus labai svetima. Be to, jis mėgsta dirbti realiai egzistuojančiose erdvėse, filmavimo aikštelėje kurti vaizdą. Buvome tikrose erdvėse ir jautėme jas. Tai padeda aktoriams, suteikia jų kūrybai tvirtą pamatą.

 

Vertė Matas Noreika



„7 meno dienos“ Nr.29 (905), 2010-07-23

Versija spausdinimui

Komentarai

cxMVYazhp, 2011-06-23 13:08

Super jazzed about gettnig that know-how.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti