Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
ŠOKIS

Jaunųjų choreografų vakarai festivalyje „Naujasis Baltijos šokis ’10“


7 MD

Share |
„Movie never made“ Augusto Pečiboršč nuotr.
Šiemet tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis ’10“, be žvaigždžių iš užsienio, pristato ir nemažą būrį lietuvių choreografų. Gegužės 7 ir 8 d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje bus galima išvysti tris jaunų kūrėjų šokio spektaklius.

 

Andrius Katinas (studijavo ir įgijo teatro bakalauro laipsnį, baigė A. Cholinos šokėjų kursą) ir choreografė bei šokėja iš Suomijos Maria Saivosalmi bendradarbiauti pradėjo dar 2002-aisiais. Debiutavę duetu „Orfėjas ir Euridikė“, pristatytu festivalyje „Naujasis Baltijos šokis ’02“, o vėliau rodytu Suomijoje ir Portugalijoje, po poros metų choreografai A. Cholinos šokio teatrui sukūrė kompoziciją „Mėnesiena“. Už trečiąjį bendrą darbą „The Last Beauty of the Day“ 2006 m. choreografai buvo apdovanoti bendrovės „Philip Morris“ įsteigtu prizu „Eskizas ’06“ kaip daugiausia vilčių teikiantys Lietuvos choreografai. Šiuo metu Katinas ir Saivosalmi gyvena ir kuria Suomijoje. 2008 m. jų sukurtas darbas „Prielaidos jaunos moters portretui / Sudie, Ana Karenina“ kalba apie pasirengimą portreto kūrimui, jo ribas, svyravimą tarp sumanyto ir spontaniško, įvardyto ir neįvardijamo. Kažkur tarp vieno ir kito ieškoma žmogaus, kuris vienu metu yra ir vaizduojamasis, ir vaizduojantysis.

 

Iškart po šio kūrybos paslaptis nagrinėjančio spektaklio pasirodys kitas duetas: Raimonda Gudavičiūtė ir Mantas Stabačinskas. Jų projektas „Taip“ – tai bandymas šokiu ir muzika grįžti į save, kad ištartume: „Taip, esu tobulas ir besąlygiškai mylimas toks, koks esu...“. Kūrėjai tvirtina, jog žmonėms visuomet sunku patikėti, kad jie yra verti meilės, nors esame tam, kad įveiktume sudėtingą užduotį – mylėdami ir suvokdami save, taptume vientisi ir išsipildytume, niekas kitas neprivalo mūsų mylėti, tik mes patys.

 

Šokėjas, choreografas ir pedagogas Stabačinskas jau daugiau nei trylika metų dalyvauja žymiausių Lietuvos choreografų šokio spektakliuose, įvairiuose tarpdisciplininiuose ir socialiniuose projektuose. Reikšmingos patirties Stabačinskas įgijo dirbdamas su choreografais iš JAV, Vokietijos, Anglijos, Izraelio, Kanados, Suomijos, Austrijos, kai pagal programą „Dance Omi International Dance Collective“ stažavosi JAV.

 

Jo scenos partnerė Raimonda Gudavičiūtė – Kauno šokio teatro „Aura“ studijos auklėtinė, 2007 m. baigusi bakalauro studijas LMTA. Vėliau stažavosi Prancūzijoje, o 2009 m. gavo šiuolaikinio šokio magistro diplomą Helsinkio teatro akademijoje (Suomija). Kaip puiki šokėja Gudavičiūtė pasirodė ne tik Lietuvos choreografų (Birutės Letukaitės, Airos Naginevičiūtės, A. Katino ir M. Saivosalmi), bet ir tarptautinį pripažinimą pelniusių užsienio menininkų (Ari Tenhula, Harri Kuorelahti, Simo Kellokumpu, Anne Martin, Yossi Berg, Oded Graf, Barbara Bourget) spektakliuose.

 

Buvusi Raimondos bendrakursė Dovilė Petkūnaitė gegužės 7 d. pristatys naują savo spektaklį „Movie never made“. Vos 2009 m. ši jauna choreografė ir šokėja baigė studijas LMTA (kurso vadovė – A. Naginevičiūtė), bet jau yra sukūrusi keletą šokio spektaklių ir kompozicijų: „Išpažintis“ (2003), „7 įkvėpimai“ (kartu su Erika Vizbaraite, 2006), „Purpuriniai drakonai“ (2009).

 

Naujausias jos darbas pasakoja apie vienatvę kunigių, žynių gyvenimuose. Trys nuolankios, nebylios tarnaitės meldžiasi, atrasdamos apeigose, darbo prievolėje tikrąjį gyvenimą be atspindžių – ne tokį, kokį mes, apakinti netikrų atvaizdų, matome. Spektaklis – jų malda gyvenimui be šių atspindžių, nors, pasirodo, ir jos nori apgauti likimą...

 

www.dance.lt


„7 meno dienos“ Nr.18 (894), 2010-05-07

Foto galerija
Versija spausdinimui

Komentarai

ZZxHTDhcOdcGqVMI, 2012-01-08 22:04

You've rellay helped me understand the issues. Thanks.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti