Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Dainiaus Pulausko jubiliejinis vakaras „Piano.lt“ salėje


Goda Rupeikaitė

Share |
Dainius Pulauskas.
J. Kalinauskaitės nuotr.
Balandžio 15 d. Vilniuje, „Piano.lt“ salėje, buvo minimas vieno ryškiausių Lietuvos džiazo kūrėjų, klavišininko ir kompozitoriaus Dainiaus Pulausko penkiasdešimties metų jubiliejus.

Jubiliejiniame koncerte D. Pulauskas pasirodė kartu su savo bendraminčiais ir kolegomis iš Latvijos ir Estijos – „Baltic Jazz Trio“. Šis džiazo muzikantų trio debiutavo 2008 m. Paryžiuje, Baltijos šalių kultūros savaitėje. Po sėkmingo pasirodymo trio nutarė tęsti savo veiklą ir sėkmingai muzikavo įvairiose koncertų salėse bei tarptautiniuose džiazo festivaliuose. „Baltic Jazz Trio“ nariai – Dainius Pulauskas, Maris Briezkalnis (mušamieji, Latvija) ir Toivo Untas (kontrabosas, Estija) yra savo šalyse itin vertinami ir aktyvūs muzikantai, 2009 m. jie išleido pirmą bendrą kompaktinę plokštelę „Baltic saga“, jos kūriniai daugiausiai ir skambėjo jubiliejiniame D. Pulausko vakare.

 

D. Pulausko džiazo karjera prasidėjo 1990 m. – nuo tada muzikantas buvo pastebėtas ir įvertintas tarptautiniuose džiazo festivaliuose Kinijoje, Indijoje, Indonezijoje; santūrus, o kartu laisvas ir plačių potepių melodingumas pavergė rytietiško džiazo atstovus. Nuo 2004-ųjų klavišininkas muzikuoja su savo grupe „Dainius Pulauskas Group“. Muzikas yra apdovanotas „Bravo“ prizu (1999) kaip geriausias metų Lietuvos džiazo muzikantas, tarptautiniu „Yesterday“ konkurso Piarnu (Estija) Didžiuoju prizu (1999) už geriausią Johno Lennono ir Paulo McCartney dainos aranžuotę, bei Birštono džiazo festivalio Didžiuoju prizu (2000).

 

Koncertas, kaip ir kompaktinė plokštelė, prasidėjo D. Pulausko kūriniu „Vievis“ – savita kompozitoriaus dedikacija gimtajam miestui. Melodingas, švelniai nostalgiškas kūrinys tapo savotišku raktu likusio vakaro atmosferai. Visi jubiliejiniame vakare atlikti kūriniai darniai gulė vienas šalia kito ir išties nuskambėjo kaip viena nepertraukiama saga. Lyriškas ir itin melodingas kompozicijas keitė veržlesnės, šiek tiek agresyvesnės, po jų sekė vėl švelnios ir dainingos atomazgos. Dramaturgiškai įtaigūs kūriniai buvo ne tik malonūs ausiai, bet ir įdomūs kartkartėmis netikėtai blykstelėjusiais subtiliais kompoziciniais perliukais. Įdomios kūriniuose buvo baltiškos, folklorinės spalvos, subtiliai derinamos su klasikine, labiau skandinaviška džiazo trio forma. Būtent tie baltiški elementai, kartais netikėtai prasiverždavę kontraboso partijose ar ritmikoje, suteikė kūriniams ryškaus individualumo ir tam tikros paslapties.

 

Brandūs muzikantai gerai jautė vienas kitą ir atliekamus kūrinius. Nors dramaturgiškai išraiškingas ir įvairus, koncertas sudarė ramaus ir vientiso vakaro įspūdį. Tai labiau priminė jaukų artimų žmonių pasibuvimą kartu, kai muzikantai groja ne siekdami kuo nors nustebinti ar padaryti įspūdį, o tiesiog todėl, kad negali negroti.


„7 meno dienos“ Nr.16 (892), 2010-04-23

Versija spausdinimui

Komentarai

DPqGgFbQPZuZkmY, 2011-10-23 14:13

There's a seecrt about your post. ICTYBTIHTKY

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti