Nužudyta magija
Išsirengusi į Kristinos Inčiūraitės dokumentinio filmo „7 nuodėmės“ premjerą, spėliojau, ar autorei pavyko išvengti daugumai lietuvių videomenininkų būdingo dviračio išradinėjimo, kai 7-ajame ar 8-ajame dešimtmečiais įprastos dokumentinio kino išraiškos priemonės jų filmuose pateikiamos kaip kino kalbos naujovės. Ankstesniuose Inčiūraitės darbuose tokio išradinėjimo būta. Pasirodo, smarkiai klydau. „7 nuodėmės“ apskritai nelabai ką bendra turi su kinu. Ypač su dokumentiniu. Tai greičiau dar vienas judančių vaizdų projektas, tik parodytas dideliame kino teatro ekrane.
Dokumentinis kinas paprastai atsiranda stebint tikrovę, jo medžiaga yra realybė, konkretūs žmonės, jų problemos. Inčiūraitė išeities tašku pasirinko Bertoldo Brechto ir Kurto Weillio 1933 m. parašytą kūrinį „Septynios mirtinos nuodėmės“ apie dvi seseris, kurios keliaudamos po skirtingus miestus patiria didžiąsias nuodėmes. Matyt, ją sužavėjo moters dvilypumas, kurį atspindi dvi seserys Anos. Inčiūraitės kino projekto koncepcija tarsi ir suprantama:...
|
Lieka vis mažiau tiesos
Chris Atkins P. Gvildžio nuotr.
Šiųmetis „Kino pavasaris“ artėja prie pabaigos, jame jau apsilankė ne vienas kino kūrėjas. Šįvakar paaiškės ir konkursinės programos nugalėtojai. Pateikiame interviu su vienu festivalio svečių, britų režisieriumi Chrisu Atkinsu. Savo dokumentiniuose filmuose jis nevengia polemikos. BAFTA apdovanojimui nominuotoje juostoje „Taking Liberties“ gerokai kliuvo Didžiosios Britanijos politikui Tony Blairui ir korumpuotai žiniasklaidai. Vilniuje rodytas filmas „Žvaigždžių liga“ („Starsuckers“) tęsia komercinės pramoginės žiniasklaidos kritiką.
Dokumentinis filmas „Žvaigždžių liga“ yra suskirstytas į atskiras dalis, pavadintas pamokomis. Jums teko mokytis pačiam ar tam tikri dėsningumai išryškėjo per dvejus metus trukusį tyrimą?
Tai susiję. Kelerius metus dirbau didelėse viešųjų ryšių kompanijose, mačiau, kaip kurpiami pranešimai spaudai, kurie automatiškai tampa straipsniais. Filme stengiausi atskleisti visuomenės informavimo priemonių naudojamus triukus. Man tik buvo neaišku, kodėl...
|
Kelios pastabos „Kino pavasario“ paraštėse
Šiandien - iškilmingas penkioliktojo „Kino pavasario“ uždarymas. Susitikimas su ambicingu kinu, kaip ir kasmet, atnešė pakilių akimirkų, leidusių patikėti, kad kino menas dar nemirė ir neužleido visų pozicijų spalvingiems avatarams.
„Kino pavasarį“ vertėjo rengti jau vien tam, kad lietuviai pagaliau pamatytų „Baltą kaspiną“. Festivalis keičiasi, jo rengėjai stengiasi priartėti prie europietiško tarptautinių kino festivalių standarto. Todėl jau antri metai rengiamas debiutinių filmų iš Rytų ir Vidurio Europos šalių konkursas, šiemet įvyko tarptautinis kino festivalių rengėjų susitikimas, atvyko nemažai svečių, pristačiusių lietuviams savo filmus.
Tačiau, kaip ir...
|
Nacionalinės patriotizmo ypatybės
Velykos dar netapo tokia komercine švente, kokios jau yra Kalėdos ar Joninės. Bet televizijoms visos šventės vienodos, todėl ir vėl mūsų laukia komedijos su Jackie Chanu, lietuvių estrada ir tautinių įžymybių gimtadieniais. Apsirijusi tauta, matyt, geriau virškina, žiūrėdama į Marių Jampolskį ar Marijoną Mikutavičių. Nepaliauju stebėtis, kaip ta pati tauta aistringai reikalauja linčo teismo pedofilams ir taip pat aistringai plūsta į bažnyčias, kuriose mokosi tolerancijos.
Lietuvių filosofai tokiomis smulkmenomis, žinoma, nesidomi. Savo gausiuose tekstuose nuosekliai perpasakodami Derrida, Foucault ar kitus garsius postmodernistus, jie nekreipia dėmesio į tai, kas vyksta šalia, nors kaip tik šalia jų per dvidešimt paskutinių metų susiformavo nauja visuomenė, kurią patyrinėti būtų visai ne pro šalį. Bet, matyt, teks laukti, kad kas nors atvažiuotų iš kitur ir sukurtų filmą apie lietuviškų aistrų ypatybes.
Gaila, kad...
|
„Ąžuolo“ apdovanojimas geriausiam operatoriui
Trečiadienį per iškilmingą ceremoniją Šv. Kotrynos bažnyčioje bendrame Lietuvos kino operatorių asociacijos ir festivalio „Kino pavasaris“ vakare, skirtame lietuviško kino kūrėjams, pirmą kartą „Ąžuolo“ apdovanojimu pagerbti talentingiausi Lietuvos kino operatoriai.
„Ąžuolo“ prizą talentingiausiems kino operatoriams šiais metais įsteigė Lietuvos kino operatorių asociacija (LAC). Apdovanojimas įsteigtas siekiant įvertinti operatorių meistriškumą ir kūrybingumą lietuviškame kine, kelti šios profesijos prestižą, skatinti kino žiūrovus labiau domėtis operatoriaus darbu, geriau jį suvokti.
„Tokius profesinius kino operatorių apdovanojimus teikia daugelio pasaulio šalių – JAV (ASC), Jungtinės Karalystės...
|
„Ispanų kalba suaugusiems“ Didžiojoje Britanijoje
„Ispanų kalba suaugusiems“ D. Britanijos dokumentinių filmų televizijos kanalas „Joiningthedocs.tv“ parodys lietuvių režisieriaus Tomo Tamošaičio meninės dokumentikos filmą „Ispanų kalba suaugusiems“.
„Joiningthedocs.tv“ – tai dokumentinių filmų kanalas, plačiai auditorijai internete VOD (video on demand) pristatantis ryškiausius ir įdomiausius dokumentinius filmus iš viso pasaulio, rodytus ir apdovanotus daugelyje kino festivalių ar „Art House“ kino teatruose. „Joiningthedocs“ bendradarbiauja su dienraščiu „The Independent“ ir tarptautiniu Šefildo dokumentinio kino festivaliu, jį remia EU „MEDIA“ fondas.
Filmas „Ispanų kalba...
|
|