Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Buenos Airių debesys virš Vilniaus


Baltijos gitarų festivalis prasidėjo


Goda Rupeikaitė

Share |
Giampaolo Bandini (gitara) ir Cesare Chiacchiaretta (bandonija)
Kai kalbama apie Argentiną, pirmos asociacijos kyla su tango ritmais, temperamentingais styginių instrumentų ir bandonijų atliekamais kūriniais, išgarsinusiais šią šalį plačiai pasaulyje.

Tango ir bandonija tapo kone neatsiejamos sąvokos, nors šis instrumentas Argentiną iš Europos pasiekė tik XX a. pradžioje, neturėdamas savo istorijos ir tradicijos šaknų. Matyt, būtent dėl to buvo atviras naujiems ieškojimams ir lengvai prasiskynė kelią į tradicinę Argentinos muziką. Vietiniai muzikantai išstudijavo šio instrumento galimybes ir savamoksliškai pritaikė sodrius, plačius bandonijos garsinius niuansus savo atliekamiems kūriniams. Taip natūraliai bandonija įsiliejo į vietinius tango, papildydama šį žanrą įdomiomis, ryškiomis spalvomis, ir dabar jau atrodo neatsiejama argentinietiško tango dalimi.


Būtent tango ir būtent Argentinos muzika pradėjo Baltijos gitarų festivalį vasario 3 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje. Italijos muzikantų Giampaolo Bandini (gitara) ir Cesare Chiacchiaretta (bandonija) duetas atliko penkių XIX-XX a. Buenos Airėse gimusių kompozitorių kūrinius. Programoje, pavadintoje „Buenos Airių debesys“, skambėjo žinomos Angelo Villoldo, Fernando Carlos Tavolaro, Astoro Piazzollos ir kt. kompozicijos, o originalios G. Bandiniir C. Chiacchiarettos atlikimo interpretacijos pasirodė įdomios ir visiškai naujos. Tie patys, jau daugelį kartų girdėti kūriniai atsiskleidė neįprastais atspalviais ir nuotaikomis, kuriose netrūko žaismės ir aistros, bet visa tai buvo perteikta jautriai ir subtiliai. Klasikinis A. Villoldo tango „Ugnies bučinys“, žinomi A. Piazzollos kūriniai „Užmarštis“ ar ciklas „Buenos Airių metų laikai“ atsiskleidė subtiliausiais niuansais, kurie dažnai pametami bendroje energingoje tango kūrinių aistroje.


Muzikantams pavyko perteikti tyliausias ir intymiausias kūrinių akimirkas bei nemažiau subtilius forte prasiveržimus. Akivaizdu, kad abu atlikėjai kone tobulai įvaldę savo instrumentus, puikiai jaučia tiek kūrinį, tiek vienas kitą. Kartu muzikuodami nuo 2002-ųjų ir turėdami bendrą tikslą - skleisti Argentinos muziką, šie atlikėjai surado puikų balansą ir pasirodyti kaip solistai, ir kartu vienas kitą papildyti. Nors koncerto metu retkarčiais jie leido sau papokštauti ir pažaisti su auditorija švelniai šaržuodami įprastus tango ar pasišaipydami vienas iš kito, muzikantai nebandė pataikauti publikai ar kaip nors kitaip ją pavergti; jie paprastai, smarkiai užsidegę ir su meile atliko kūrinius, tarsi gyveno jais, ir tai tikriausiai buvo pagrindinė jų žavesio paslaptis ir stiprybė.


Bene subtiliausiai ir su didžiausia šiluma atlikta A. Piazzollos „Ave Maria“. Dar nebuvo tekę girdėti tokios švelnios ir intymios šio kūrinio traktuotės! Čia vienodai įtaigiai susipynė ramybė, liūdesys, gedulingumas ir šviesumas - visa tai užbūrė, pakylėjo, įtraukė į itin atviro ir nuoširdaus šokio tikrumą.


Klausydama vakaro metu skambėjusių tango, svarsčiau, kokį stiprų energetinį užtaisą turi turėti muzikantas, kad perteiktų šio žanro dvasią ir emocijas, pulsuojančias tarsi atviras nervas nuo jautrių, vos juntamų prisilietimų iki ryškiaspalvių ekstravertiškų ir deklaratyvių štrichų. Abu muzikantai scenoje tarsi susitapatino su savo instrumentais, o virtuoziška grojimo technika padėjo atskleisti nepaprastai gražią emocinę spalvų paletę.




„7 meno dienos“ Nr.6 (882), 2010-02-12

Versija spausdinimui

Komentarai

wtyiISlJXKbfaY, 2012-03-16 21:37

This is a most useufl contribution to the debate

ORmawtlBbEhKX, 2011-10-23 13:29

Full of salient pnoits. Don't stop believing or writing!

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti