Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Apie rezistenciją, tūkstantmetį, greitį ir degalus „Gaidoje“


Anonsas


7MD informacija

Share |
Paskutiniai šiųmečio festivalio akordai, pažymėti lietuviškų premjerų ir pripažintų užsienio autorių kūrinių gaida, jūsų dėmesio tikisi jau šį ir rytojaus vakarus (spalio 30 ir 31 d.). „Gaidos“ uždarymo koncerte šiandien Kongresų rūmuose greta austro Johanneso Maria Staudo („Apie lyginamąją meteorologiją“, 2009) ir brito Michaelo Nymano („MGV“ - „Didelio greičio muzika“, 1993) kūrinių išgirsime dvi pasaulines premjeras: Šarūno Nako „Rezistencija“ ir Jurgio Juozapaičio „Sympho 2009“.


„Mane (dažniausiai, kai būnu vienas) apima apatija. Aš žinau, jog reikia ką nors daryti, bet kartu negaliu pakelti rankų. Tada dažniausiai sėdžiu ir galvoju, galvoju. Kartais net negalvoju, sėdžiu, o mintys išsidraikiusios laksto visur. […] Per visą dieną pragulėjau. Negaliu nieko dirbti. Aš vis galvoju apie ateitį.“ (partizanas Lionginas Baliukevičius-Dzūkas, 1948) Šia citata savo naujausią kūrinį dideliam simfoniniam orkestrui pristato kompozitorius Šarūnas Nakas. „Kūrinį formavo trys idėjos, susijusios su rezistencijos sąvoka: konspiracija, teroras ir utopija. Tai trys vienõs vizijos - slepiamos, naikinamos ir atskleidžiamos – pavidalai, realizuojami trijų tipų kompoziciniais konceptais: konspiracija - poliansambliniu, teroras - mašininiu, utopija - 77 akordų emanacija.“


Tuo tarpu Vytautas Juozapaitis kūriniu „Sympho 2009“ siekęs sukurti „skambančią miesto-valstybės metaforą“: „Per ją bandau nusikelti į senos ir garbingos valstybės, švenčiančios savo tūkstantmetį, praeitį.“ Grieš Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, diriguos Paulas Mägi.


Šeštadienio vakarą festivalio „Post Scriptum“ leis dar kartą sugrįžti į Nacionalinę dailės galeriją, kurios akustines savybes šį kartą išbandys Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, diriguojamas Donato Katkaus, drauge su pianistu Petru Geniušu.


Naujausius Vytauto Laurušo ir Anatolijaus Šenderovo kūrinius, parašytus festivalio „Gaida“ užsakymu, nepaisant šių kompozitorių stilių skirtumų vienija jų paslaptingumas. V. Laurušas savo kūrinį pavadinio „Simfonija X“ („tai simfonija su nežinomuoju“), o apie A. Šenderovo kūrinį viską sužinosime tik premjeros dieną.


Tą vakarą sostinės publika pirmą kartą išgirs Klaipėdoje gyvenančio kompozitoriaus Remigijaus Šileikos Koncertą fortepijonui ir styginių orkestrui (2006), skirtą kompozitoriaus Zigmo Virkšo atminimui. Z. Virkšas labai vertino pianisto


Petro Geniušo talentą, tad natūralu, kad R. Šileikos koncertas dedikuotas šiam charizmatiškam pianistui. Kūrinio premjera įvyko 2006 m. Lvovo naujosios muzikos festivalyje „Aksomitnaja kurtyna“ („Aksominė uždanga“), kiek vėliau jis skambėjo Kijeve ir Klaipėdoje. „Gaidoje“ bus atlikta naujoji kūrinio redakcija (2009), o P. Geniušas improvizuos savo solinę kadenciją.


Programą papuoš Henryko Mikolajaus Góreckio Koncertas klavesinui (1980 m. jo premjerą skambino žymioji Elžbieta Chojnacka) bei ugninga žymios dabarties JAV kompozitorės Julios Wolfe kompozicija „Fuel“ („Degalai“).


Festivalio „Gaida“ inf.

 

*  *  *


„7 meno dienos“ Nr.39 (868), 2009-10-30

Versija spausdinimui

Komentarai

Klaida, 2009-11-03 19:48

"Sympho - 2009" autorius yra Jurgis Juozapaitis.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti