Kinas yra tiesa
Sergejus Dvorcevojus. R. Leipaus nuotr. Šiandien „Skalvijos“ kino centre prasidedančio Vilniaus dokumentinių filmų festivalio (VDFF) svečias - rusų režisierius Sergejus Dvorcevojus. Festivalis rengia jo dokumentinių filmų retrospektyvą. Režisierius pristatys savo filmus, dalyvaus festivalio konkursinių filmų žiuri darbe.
Kiną pasirinkote ne iš karto. Mokėtės aviacijos mokykloje. Kaip susidomėjote kinu?
Pats iki šiol tuo stebiuosi. Buvau paprastas jaunuolis. Negalėjau nė įsivaizduoti, kad kursiu filmus. Mokiausi sporto mokykloje. Kai buvau septyniolikos, pakvietė į profesionalų komandą. Galvojau tik apie futbolą. Tačiau draugas man pasiūlė pabandyti stoti į aviacijos mokyklą. Neturėjau ypatingo noro, bet nuvažiavau iš draugiškumo. Deja, jis neįstojo, o mane...
|
Grubi vaikų kasdienybė
2009-ųjų ruduo Lietuvos kino mėgėjams pateikė ne vieną premjerą. Naujais kūriniais gali pasigirti ne tik patyrę meninio kino meistrai (pirmiausia turiu mintyje naują Gyčio Lukšo filmą „Duburys“, sukurtą pagal Romualdo Granausko romaną), bet ir režisieriai, puoselėjantys dokumentinio kino tradicijas.
Rimantas Gruodis ir Julija Gruodienė dokumentiniame kine - ne naujokai: juodu kartu sukūrė dešimtis dokumentinių filmų, atidžiai tyrinėjančių Lietuvos kasdienybę, ypač rupią kaimo žmogaus būtį. Naujausiame dokumentiniame filme „Upė“ (studija „Periferija“, 2009) dėmesys sutelkiamas į prie nuošalaus Saleninkų kaimo tekančią upę, kuri vietiniams gyventojams yra vienintelis kelias, jungiantis juos su aplinkiniu pasauliu. Ne vienas, ko gero, stebėjosi...
|
Filmai kviečia susitikti su tikrove
Spalio 9-18 d. Vilniuje, „Skalvijos“ kino centre ir Nacionalinėje dailės galerijoje, vyks 6-asis Vilniaus dokumentinių filmų festivalis. Jį atidarys vienas garsiausių paskutinių metų dokumentinių filmų - Barteko Konopkos „Berlyno triušiai“ (2009) - savita po Berlyno sienos žlugimo įvykusių permainų metafora.
Pagrindinėje festivalio programoje tradiciškai bus rodomi pilno metražo dokumentiniai filmai, taip pat filmai, 2008-2009 m. sulaukę ypatingo kino festivalių bei žiūrovų dėmesio. Jie liudija svarbias šių dienų dokumentikos temas ir stilius. Režisieriaus Nati Baratzo „Vaikas buda“ (Izraelis) pasakoja apie budistų vienuolio Tenzino Zopos gyvenimo misiją - surasti savo mokytojo Gešės Lamos reinkarnaciją, bet kartu kelia daug klausimų apie tikėjimo galią ir...
|
Buldogo rauda
Lietuvos televizijoms reikėtų oficialiai įteisinti naują žanrą „turgus“. Žinau, kad p. Mildažytė gali pretenduoti į šio prekinio ženklo savininkes, bet televizijų pokalbių ir diskusijų laidų „turgėjimas“ toks visuotinis, kad, bijau, jai tai nepavyks.
Turguje kalbama apie viską - taip pat apie daržoves, mėsą, politiką ir net apie blogus teisėjus. Aistringų turgaus diskusijų dalyviai argumentų niekada nepristinga, tik, deja, jie ne visada logiški ir padorūs. Dažniausiai argumentai yra „turgiški“. Keista, bet Lietuvoje jais naudojasi ne tik žaviosios LNK blondinės. Ryškus šio mūsų akyse gimstančio naujo žanro pavyzdys - LTV „Paskutinis klausimas“. (Nesuprantu, kodėl paskutinis, nes jokių esminių...
|
Rudens pradžia su „Kinu“
Ruduo Lietuvoje - festivalių metas. Todėl ir naujas „Kino“ žurnalas skyrė vietos būsimiems ir jau vykstantiems kino renginiams.
Šiemet ir Vilniaus dokumentinių filmų festivalio, ir „Scanoramos“, ir kitų renginių programose daug netikėtų filmų ir autorių. Vienas jų - rusų režisierius Sergejus Dvorcevojus. Šiųmečio „Kino pavasario“ žiūrovai jau turėjo progos pasižiūrėti jo vaidybinį debiutą „Tiulpan“, nufilmuotą Kazachstane. VDFF parodys Dvorcevojaus dokumentinių filmų retrospektyvą. Įvadas į ją gali būti ir „Kine“ spausdinamas Neringos...
|
|