Violeta Uramana. 7MD archyvo nuotrauka
Šį penktadienį, gegužės 29 d., Vilniaus festivalis kviečia į baigiamąjį koncertą. Jame operos primadona Violeta Urmana kartu su savo vyru tenoru Alfredo Nigro (Italija) ir Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojamu Modesto Pitrėno, atliks Lietuvoje ypač retai girdimas arijas iš K.W. Glucko, L. Cherubini ir H. Berliozo vokalinių-instrumentinių partitūrų.
Gegužės 26 d. surengtoje spaudos konferencijoje kartu su A. Nigro dalyvavusi V. Urmana (o jos planai pasaulio teatrų ir koncertų salėse griežtai sudaryti iki 2012 metų) džiaugėsi galimybe vėl koncertuoti gimtojoje šalyje ir sakė, kad šiam Vilniaus festivalio koncertui norėjo pateikti netradicinę ir jai pačiai ne itin įprastą programą. Kaip pabrėžė dainininkė, savoje šalyje koncertuoti visada yra didžiulė atsakomybė.
Paklausta, kodėl sudėtingai Vilniaus festivalio koncerto programai iš dirigentų pasirinko būtent Modestą Pitrėną, V. Urmana atsakė, kad nors Lietuvoje yra ir daugiau puikių dirigentų, jos pasirinkimą lėmė tai, kad M. Pitrėnas mokėsi Zalcburge, kur dirigentai patiria Vakarų muzikos kultūros dvasią ir mokosi perprasti įvairių stilių kūrinius. Kalbėdama apie dirigentus, V. Urmana pripažino, kad jai labai svarbu dirbti su talentingais batutos meistrais. Todėl pastaraisiais metais dėl prastų dirigentų ir ne itin talentingų režisierių jai teko atsisakyti kai kurių pasiūlymų.
Paklausta, ar šiuo sopraniniu karjeros laikotarpiu nesiilgi mecosoprano partijų, V. Urmana pasakė, kad pats balsas veda ją, kur reikia, ir kad galbūt ateityje ji vėl grįš prie mecosoprano.
Artimiausiuose solistės planuose - penkių mėnesių turnė su G. Verdi „Aidos" spektakliais įvairių teatrų pastatymuose Vienoje, Milane, Tel Avive, Tokijuje, Niujorke.
7md inf.
* * *
„7 meno dienos“ Nr.21 (850), 2009-05-29
|