Didvyriai ir jų dezinfekcija
Cooltūristė apžiūri Aistės Kirvelytės „Moters istoriją“. 2009 m. A. Kasilovskos nuotr. Yra daug gerų naujienų ir vos kelios blogos. Pirmoji gera naujiena, kad Kęstutis Šapoka susidėjo su tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga ir ėmėsi kuratoriauti. Gerai ir įdomiems, ŠMC „Emisijos“ standartų neatitinkantiems menininkams (nors kai kurie įpaišomi ir ten, ir čia, kaip Dainius Liškevičius), gerai ir žiūrovams, kurie gali pamatyti tuos įdomius menininkus, ir pačiam Šapokai gerai, nes jis akivaizdžiai turi ne tik poziciją šiuolaikinio meno atžvilgiu, bet ir visus reikalingus duomenis ją išreikšti. Todėl ir atsirado „Mūsų laikų herojų“ paroda, siūlanti permąstyti didvyrio supratimą. Mažutė bloga naujiena (kokia čia naujiena, žinoma), kad net iš marginalumo pozicijų kaip alternatyva formuotoje parodoje moterų menininkių vos dvi, o vyrų - trylika. Taip jau „atsitinka“ ir laikas tai pastebėti, nes rinktis tikrai yra iš ko.
Labai svarbu pabrėžti, kad nei lyčių, nei dar kokios nors diskriminacijos Kęstučiui Šapokai neprikiši. Nors jis ir neorganizavo moterų klausimui skirtos parodos, kaip kad Kęstutis Kuizinas („Joana Arkietė“), bet šventai tikiu, kad moterų meno atžvilgiu Šapoka daug adekvatesnis. Gera naujiena yra tai, kad tų dviejų menininkių - Benignos Kasparavičiūtės, Aistės Kirvelytės - kūriniai užgožė visus kitus parodoje esančius ir tokiu būdu iš mažumos...
|
Kad vienaragis padėtų galvą ant kelių
Laura Garbštienė. Iš ciklo „Ką aš turėčiau daryti, kad vienaragis ateitų ir padėtų galvą man ant kelių?“. 2006 m. Balandžio 27 d. galerijoje „Akademija“ atidaroma paroda. Jos kuratorė Kornelija Česonytė kalbina autorę.
Daugelis tavo kūrinių buvo sukurta įvairiose rezidencijose užsienyje. Jeigu tu galvoji apie žiūrovą, tai kas jis būtų? Ar čia išvis svarbi topologija?
Man žiūrovas labai įdomus. Bet aš apie jį mąstau šiek tiek plačiau tiek vietos, tiek laiko prasme. Ar jis čia, ar kitur - man nelabai svarbu. Visų pirma aš stengiuosi, kad darbą galėtų perskaityti ne saujelė žmonių, o platesnė publika, todėl nepaisant glaudaus ryšio su ta aplinka, kurioje...
|
|