Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 82

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 191

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 87

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 87
7 meno dienos > Nr. 9 (838), 2009 kovo 06 d. > Muzika > Jauna smuikininkė interpretuoja Prokofjevą
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Jauna smuikininkė interpretuoja Prokofjevą


Robertas Šervenikas, Dalia Kuznecovaitė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras


Živilė Ramoškaitė

Share |
Dalia Kuznecovaitė, Robertas Šervenikas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras.
M. Raškovskio nuotr
Tiems, kurie neleidžia sau arba neišgali dažniau lankytis Nacionalinėje filharmonijoje, o to labai norėtų, patarčiau atkreipti dėmesį į Lietuvos radijo "Klasikos" programą, kuri transliuoja daug kokybiškai atliekamos muzikos.

Visų žanrų klasikos mėgėjams šis radijas kasdien turi ką pasiūlyti. Be to, gana dažnai jis siūlo pasiklausyti "gyvai" iš įvairių Europos šalių transliuojamų koncertų, kurie klasikinę muziką (plačiąja prasme) mėgstančiam žmogui leidžia pajusti platesnį muzikinio gyvenimo kontekstą, o kartu suvokti, kad tokių kaip jis pasaulyje yra išties daug, kad jis nėra koks nors atsilikęs tradicionalistas ar netgi retrogradas, kuo agresyviai jį bando įtikinti vietiniai masinės kultūros pranašai.

 

Beje, nuo tokių košmarų gali išgelbėti tik dar stipresnė klasikos meilė, tvirta vertybinė orientacija ir stoicizmas. Bėda, kad šios savybės būdingos jau subrendusiam individui, tuo tarpu jaunimui šiuolaikinis kasdienis gyvenimas siūlo daugybę dalykų, nereikalaujančių jokios vidinės nuostatos ar pastangų. Eik, dalyvauk, "mėgaukis" (ypač atgrasus, reklamos valkiojamas žodis) ir tuščiai švaistyk laiką. Žinoma, dar ir nemažai sumokėk už "nepaprastą malonumą"! Optimistas pasakys, kad tai, dėkui Dievui, nėra visuotinis reiškinys, ir bus teisus. Juk įvairiose srityse turime jaunuolių, kurie nė nemano pasiduoti tokiai inercijai, - užtenka pasidomėti kad ir Mstislavo Rostropovičiaus fondo stipendininkais ar Sauliaus Karoso labdaros ir paramos fondo paremtais jaunaisiais muzikais. Viena tokių talentingų muzikių - praėjusį šeštadienį su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru pasirodžiusi smuikininkė Dalia Kuznecovaitė.

 

Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vasario 28 d. įvykęs simfoninės muzikos koncertas dėmesį patraukė dirigento Roberto Šerveniko parengta rusų klasikų programa ir D. Kuznecovaitės atliekamu Sergejaus Prokofjevo Pirmuoju koncertu smuikui ir orkestrui. Vakaras buvo išskirtinis dar ir dėl to, kad koncertą transliavo Euroradijas, taigi jo klausėsi daugiašimtatūkstantinė (o gal ir milijoninė) keliolikos Europos šalių melomanų auditorija. Nors tai anaiptol ne pirma tokia transliacija iš Lietuvos, vis tiek norisi darsyk pasidžiaugti, kad turime ir mes ką pasiūlyti Europos melomanams. Palyginti su daugeliu girdėtų transliacijų, mūsiškė puikiai atitiko bendrą lygį (nekalbu apie didžiausių pasaulio muzikų ypatingus koncertus), o kai kuo gal jį ir pranoko.

 

Koncerto programa - Nikolajaus Rimskio-Korsakovo "Ispaniškasis kapričas", op. 34, Piotro Čaikovskio Šeštoji "Patetinė" simfonija h-moll, op. 74, ir minėtas S. Prokofjevo Koncertas smuikui ir orkestrui Nr. 1, D-dur, op. 19, - sudarė galimybes atsiskleisti visiems vakaro dalyviams: dirigentui, solistei ir, žinoma, orkestrui. Koncerto pradžiai R. Šervenikas pateikė vaizdingą, aistringą ir žavią "Ispaniškojo kapričo" interpretaciją, skoningą ir ypač jautrią detalėms bei spalvoms. Šis opusas greta pilno ir sodraus orkestro skambesio leido sublizgėti paskiriems orkestro artistams (nevardysiu pavardžių, kad nesuklysčiau), savuosius solo atlikusiems tiksliai ir išraiškingai.

 

P. Čaikovskio "Patetinės" simfonijos prasmę apibūdina programinis jos pavadinimas. Simfoniją atliekant visuomet tyko pavojus nuslysti į perdėtą patetiką, kuri gali pavojingai priartėti prie parodijos. Buvo laikotarpių, kai toks simfonijos pateikimas ne tik nešokiravo, bet ir laikytas adekvačiu kompozitoriaus sumanymui. Tačiau patetika muzikoje ir patetika gyvenime, regis, gerokai skiriasi. Man rodos, R. Šervenikas tai supranta. Dramaturgiškai raiški ir darniai subalansuota simfonijos interpretacija atskleidė dirigento gebėjimą "duoti valią jausmams" tiek, kiek leidžia jausmus drausminanti meno forma - tikrasis skonio ir saiko kamertonas. Visos orkestro grupės parodė geriausias savo savybes, bet orkestro kulminacijose, ypač trečioje dalyje, tutti buvo perdėm triukšmingasir agresyvus. Gal tokioms kulminacijoms mūsų salė tiesiog per maža?

 

Bene pagrindinis šio vakaro akcentas buvo pirmas D. Kuznecovaitės pasirodymas su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru. Neseniai laimėjusi prestižinį H. Szeryngo konkursą Meksikoje ir jau pakviesta ten koncertuoti jaunoji smuikininkė kėlė nepaprastą publikos smalsumą. Tačiau tai, kaip ji interpretavo lyriškąjį, o kartu nepaprastai virtuozišką S. Prokofjevo Koncertą, nustebino net ir nesyk ją girdėjusius pedagogus bei gerbėjus. Ji grojo susikaupusi, paskendusi muzikos tėkmėje, nuoširdžiai ir išmintingai (iš kur tai?), o kartu spinduliavo didžiulį vidinį temperamentą ir jėgą! Jos sąlytis su S. Prokofjevo muzika atrodė toks natūralus, tarsi su šia muzika ji būtų nuo seno susigyvenusi. Sužavėjo ir harmoningas santykis su orkestru, labai jautriai pritarusiu solistei. Laisvai ir užtikrintai, iš tiesų prokofjeviškai ji atliko veržliąją Scherzo dalį, kuri reikalauja aukščiausio techninio meistriškumo. D. Kuznecovaitės rankose puikiai skambėjo instrumentas, kurio skambesio diapazoną S. Prokofjevas išnaudojo, galima teigti, maksimaliai.

 

Kurgi publika paleis po tokio grojimo! Bisas buvo toks pat puikus: N. Paganini Kapričas Nr. 17 atliktas ne tik virtuoziškai, bet ir jautriai bei vaizdingai.

 

Smuikininkės ateities planai dabar susiję su mokslu Rostoke ir numatytais koncertais Meksikoje, po metų - Graikijoje ir Ispanijoje. Neabejoju, kad Nacionalinė filharmonija D. Kuznecovaitę taip pat angažuos ne vienam koncertui.


„7 meno dienos“ Nr.9 (838), 2009-03-06

Versija spausdinimui

Komentarai

uUqNSWAcdpdG, 2011-12-01 06:35

I told my grandmother how you hleepd. She said, “bake them a cake!”

tralaskaite, 2009-03-10 16:19

Zivile, noreciau atkreipti demesi, kad Klasikos radijas ne tiek ir daug tos klasikos transliuoja... Kaip ne keista yra ir daugiau Lietuvoje radiju save klasikinemis neivardijanciomis, bet geros muzikos tikrai daugiau transliuojancios (tame tarpe netgi Marijos radijas), vat taip su neatsargiais palinkejimais antrasteje...

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti