Literatūros ir sniego pamokos
Berlinalę atidaręs filmas - Tomo Tykwerio „International“ įrodo, kad kinas gali paversti pasaka bet kurį siužetą, net pasakojimą apie blogus šiuolaikinius bankininkus, o stebuklinga vieta - net šaltus ir didingus paminklus pinigų galiai, šiuolaikinius bankus. Bet Tykwerio filmui pristigo ne tikroviškumo, o paprasčiausios žmogiškos šilumos.
Du pagrindiniai filmo personažai - Interpolo agentas (Clive Owen) ir amerikietė teisininkė (Naomi Watts) tiki teisingumu, bet to neužtenka. Sudėtinė didžiulio tarptautinio banko veiklos dalis - žmogžudystės, ginklų prekyba ir jų gamybos finansavimas, vyriausybių perversmai - turi padėti Tykweriui suformuluoti naują priešo definiciją. Tiesa, ji nelabai nutolusi nuo dabar taip mėgstamos „globalizacijos“, „klimato atšilimo“ ir panašių dalykų. Berlyne rodomuose...
|
Sakmė apie atbulinį laiką
„Keista Bendžamino Batono istorija“ Jau šią savaitę Vilniuje pradėtas rodyti trylikai „Oskarų“ nominuotas Davido Fincherio filmas „Keista Bendžamino Batono istorija“ („The Curious Case of Benjamin Button“).
Filmo scenarijus paremtas trumpa F. Scotto Fitzgeraldo istorija tuo pačiu pavadinimu. Istorija tikrai trumpa - perskaitoma gerokai greičiau, nei peržiūrimas filmas: einant jo žiūrėti reikia nusiteikti beveik trijų valandų seansui. Mat scenaristas Ericas Rothas kartu su režisieriumi nuoširdžiai pasistengė, kad žiūrovas nepamestų siūlo galo - Bendžamino Batono laipsniško brendimo (arba atvirkščiai) dramos.
Beveik visada atsitinka taip, kad literatūrinių kūrinių...
|
Iliuzijų žlugimo istorija
Richardo Yateso romanas ir Samo Mendeso filmas „Revolutionary Road“ lietuviškai pavadintas „Nerimo dienos“. Labiau nevykusio pakaitalo šeimyninei dramai nesugalvosi. „Revoliucijos kelias“, matyt, netiko mūsiškei rinkodarai ne tik dėl intrigos stokos, bet ir dėl nepageidautinų asociacijų - nebereikia mums tų revoliucijų.
Tuo tarpu tai tik nekaltas vietovardis, nurodantis veiksmo vietą. Pusiau kaimą, pusiau miestelį, o tiksliau, pakelę, kur išsirikiavę dailūs balti mediniai nameliai. Vienaaukštė Amerika. Matyta kine daugybę kartų, tokia pati, kaip ir debiutiniame Samo Mendeso filme „Amerikos grožybės“, 1999 m. iškart pelniusiame „Oskarą“.
Naujasis režisieriaus filmas iš esmės apie tą patį - kas slypi už to dailaus fasado? Tik intonacija kita. „Amerikos grožybės“...
|
|