Prieškrizinio kapitalizmo romantika
Harry Dodge ir Stanya Kahn. Kadras iš videodarbo „Niekieno valdovui". 2006 m. (iliustracijos - dvi nuotraukos) Harry Dodge'o ir Stanya Kahn videodarbas apie ateivius Amerikoje man priminė kvailą anekdotą apie du pasaulinės ekonomikos krizės sprendimo būdus - realų ir fantastinį. Realus krizės sprendimo būdas: atskrenda ateiviai ir išsisprendžia visas problemas, ir fantastinis - mūsų pačių politikai patys viską sutvarko.
Šiuolaikinio meno centro paroda „Bendrasis kodas" yra vienas iš keleto didelių ŠMC projektų VEKS'o programai, kuri iki šiol laukia ateivių gelbėtojų, nes akivaizdu, kad žalesni už žaliuosius žmogelius nebrandūs politikai gyvenimo Kultūros sostinei nepalengvina. (Nors visiems VEKS'o sąmatos sukelia jausmų amplitudę nuo isteriško juoko iki biblinio įniršio, bet šiuo konkrečiu projekto vykdymo metu skaičiuoti simonus daukantus yra, švelniai tariant, negudru). Bet čia...
|
Ne euromeno entropijai!
Po visą Europą tebesirita čekų menininko Davido Černy kūrinio „Entropa" sukelto skandalo bangos. Šia instaliacija ant Europos Sąjungos Tarybos pastato Briuselyje Čekija pažymėjo savo pirmininkavimą Europos Sąjungai.
Priėmęs užsakymą, Černy žadėjo pakviesti dalyvauti po menininką iš kiekvienos ES valstybės (jų būtų 27), bet viską padarė pats su dviem draugais - tai viena skandalo dalis. Kita dalis susijusi su tuo, kas pavaizduota. Instaliacija siūlo pažaisti - išsikirpti iš modeliavimo rėmelio atskiras šalis ir iš jų susidėlioti Europą. Šalis galima identifikuoti ne tik pagal jų kontūrus, bet ir remiantis nacionaliniais stereotipais: Rumunija, žinoma, yra Drakulos parkas (iš...
|
Tarptautinis meno terminalas
Kate Rhode. Instaliacijos „Keistas krovinys" fragmentas. 2008 m. Parodos paantraštė „5 žemynai, 10 bienalių, 20 menininkų" žada ekskursiją po garsiausias šiuolaikinio meno bienales. Šia paroda Šiuolaikinio meno centras pasitinka Vilniaus - kultūros sostinės metus. Parodos kuratorius Simonas Reesas pasirinko turizmo paslaugų terminiją: „code share" reiškia bendradarbiavimą tarp avialinijų bendrovių, kurios tarpusavyje pagal susitarimus dalijasi keleivių sąrašais ir sujungia skrydžių reisus, kai tai finansiškai pasiteisina.
Šis ekonomikoje efektyvus principas buvo pritaikytas menui, ir į Vilnių atskraidinti kūriniai, atrinkti iš 10 garsių šiuolaikinio meno bienalių. Pagal temą tiesioginių sąsajų su avialinijų verslu teturi lietuvio Dariaus Mikšio darbas „Pabandyk". Jį sudaro oro uosto maketas, atspausdinti elektroniniai laiškai ir lėktuvo „Qantas - 747" logotipas. Sidnėjaus bienalėje dalyvavęs D. Mikšys puoselėjo mintį įkurti ABBA muziejų maršrutu Vilnius - Sidnėjus skraidančiame...
|
Susikalbėjimo laukas
Rūta Spelskytė. Autoportretas su mechanizmais. 2008 m. Kasmetinėje grafikos parodoje „Estampas", tradiciškai vykusioje galerijoje „Kairė-dešinė", šiais metais pagrindinį prizą laimėjo jauna grafikė Rūta Spelskytė.
Šiuo metu ji studijuoja magistratūrą Vilniaus dailės akademijoje, „be saiko" žiūri filmus, augina gražius raudonus plaukus, skaito Gilles'į Deleuze'ą ir „spausdina iš savęs" grafikos kūrinius. Su Rūta Spelskyte kalbėtis ėjau žinodama ne tiek ir daug: kad į jos kūrinius dėmesį atkreipė VDA apsilankiusi Olandijos karalienė, kad jos diplominis darbas buvo „kažkoks kitoks, įdomus ir geras", kad man pačiai jos kūriniai atrodė įdomiausi toje pačioje „Estampo"...
|
Septynios tezės, susijusios su Gintaro Znamierowskio tapyba
Gintaras Znamierowski „Per amžių amžius". 2005 m.
1.1. Akrilinės plastmasės yra cheminių medžiagų grupė - polimerai, sudaryti iš monomerų, akrilinės rūgšties darinių. Tai didelė cheminių medžiagų grupė su būdingomis savybėmis, kurios įgalino šias medžiagas būti plačiai naudojamas medicinoje ir odontologijoje. >>>
1.2. Aliejinė plastmasinė tapyba yra surogatinės kultūros apraiškų grupė - stereotipiniai simuliaciniai polifunkcionalai, sudaryti iš daugybės mutavusių tapybos mono prasmių....
|
|