Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
LIETUVIŲ FILMOTEKA

Apie nekintantį lietuvių kiną

Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (2)
„Ana geraširdė“, rež. Mykolas Žukauskas, 2009
„Lina, aš turiu prašymą: parašykite apie lietuvių kino programą.“ Na ir aš, žinoma, kaip visada, mintyse pamikčiojusi, mestelėjusi žvilgsnį į šalį, tariu: „Gerai...“ Baigus pokalbį, netrukus mintyse atsėlina priekaištai: „Juk esu pasižadėjusi niekada neberašyti apie lietuviškus filmus! Na ir skystablauzdė – vėl neatsispyriau...“

Toks mano nenoras yra pagrįstas paprastomis priežastimis: jau ne vienus metus lietuvių kino kūrinius lydi nuobodulys ir turinio menkumas, o rašyti apie juos tolygu atlikti minties išradingumo mankštą: kuo sąmojingiau išnarstyti kinematografines gėdas, vadinamas lietuviškais filmais. Vieną, du sykius pasimankštinus tiesiog pabosta ir sau tari: „Viskas, nieko naujo... Neįdomu.“ Nusivylimo nebeišblaško ir žinia apie naujo filmo premjerą. Trumpalaikę viltį („O gal...

Kur link krypsta lietuvių debiutantai

Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
„7 nuodėmės“, rež. Kristina Inčiūraitė, 2010
Didžiųjų tarptautinės ar nacionalinės svarbos festivalių premjeros padeda atskleisti naujus kino talentus, besiformuojančias atskirų šalių kinematografijų tendencijas ir naujas globalios kino rinkos dimensijas. „Kino pavasaris“ taip pat turi tokių ambicijų, ypač išryškinti Rytų ir Vidurio Europos jaunus kino talentus bei naujas Lietuvos kino kūrėjų vizijas.

Festivalio programa „Lietuvių filmai. Premjeros“ yra sudaroma taikant atvirumo principą (į programą įtraukiami visi nauji filmai be atrankos), tad analizuojant jos sudėtį galima atskleisti tam tikras lietuvių kino tendencijas. Šių metų programoje rodyti keturi dokumentiniai filmai – „Šarūnas Bartas, vienas lauke – karys“ (rež. Guillaume Coudray), „7 nuodėmės“ (rež. Kristina Inčiūraitė), „Laiko saugotojas“ (rež. Dali Rust), „Panaekhali“ (rež....

Beprasmiški atsisveikinimai

Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (2)
„Atsisveikinimas”
Režisierius Tomas Donela | Scenarijaus autoriai Tomas Donela, dalyvaujant Alvydui Šlepikui, Josefui Demianui, Shakharui Bassi
Operatorius Rimvydas Leipus | Kompozitorius Kipras Mašanauskas | Dailininkas Rimantas Olšauskas
Vaidina Dainius Kazlauskas, Olga Generalova, Aleksandra Metalnikova, Lina Budzeikaitė, Vladimiras Jefremovas, Dalia Storyk, Jolanta Dapkūnaitė, Rimantas Jovas, Vaidotas Martinaitis, Kristina Kazlauskaitė, Albinas Keleris, Olegas Ditkovskis, Enrikas Kačinskas, Remigijus Vilkaitis, Alvydas Šlepikas, Arvydas Dapšys, Larisa Kalpokaitė, Petras Steponavičius, Arūnas Sakalauskas, Džiugas Siaurusaitis, Agnė Gregorauskaitė, Eglė Mikulionytė
2010, vaidybinis, 90 min. Donelos studija, dalyvaujant WFDiF (Lenkija) ir PAL-AV (Olandija)


Naujausias režisieriaus ir prodiuserio Tomo Donelos filmas „Atsisveikinimas (laimingo žmogaus istorija)“ savo pasirodymo kino ekranuose laukė penkiolika metų. Peržiūrėjus filmą susidaro įspūdis, kad ši istorija turėjo būti atskleista prieš tuos penkiolika metų arba likti visai nepapasakota. Laikas vietoje nestovi, o ir savos istorijos, jų perpasakojimas visada pasiduoda laiko tėkmei ir mūsų besikeičiančiai patirčiai.   Kad istorija nebegyva, sufleruoja ir...

Personažas ieško autoriaus

Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
„Šarūnas Bartas, vienas lauke – karys”
Režisierius ir scenarijaus autorius Guillaume Coudray
Operatorius Audrius Kemežys | Prodiuseriai Rasa Miškinytė, Guillaume Coudrey, Jerome


„Šarūnas Bartas, vienas lauke – karys“ – originalus ir sąmojingas filmas. Bet, regis, nepasižymi jis kokia nors netikėta forma, neatskleidžia jokių ypatingų paslapčių apie režisierių ir jo kūrybą. Tad kodėl taip įdomu žiūrėti? Nes šis filmas yra tarsi dvipusis – nors jo herojus ir yra Šarūnas Bartas, lygia greta veikia filmo režisierius Guillaume’as Coudray. Didžiausias įdomumas – stebėti, kaip išdaigiškai autorius ir personažas keičiasi...

7 Kristinos nuodėmės

Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
„7 nuodėmės”
Režisierė ir scenarijaus autorė Kristina Inčiūraitė | Operatorius Rolandas Leonavičius
2010, dokumentinis, 60 min. Studija Fralita


Filmo recenzija, kaip ir filmas, yra pokalbis – su žiūrovu, kritiku, kitais kino kūrėjais. Tas pokalbis vyksta ne kalėjimo pasimatymų kambary, kur aklinoje patalpoje per stiklinę sieną telefonu kalbasi du žmonės. Pokalbis apie kiną vyksta kultūros lauke – į jį įsitraukia paveikslai ir knygos, filosofija ir meno teorijos. O jei kalbamasi prie kavos puodelio – tai ir gatvės šurmulys, frazių nuotrupos, girto Pilies gatvės „kunigaikščio“ dainos.   Dauguma...
Susiję numerio straipsniai




Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti