|
TEMA |
Tarp estetikos ir mistikos
Andrejus Tarkovskis ir kino operatorius Svenas Nykvistas filmuojant „Aukojimą “ Lukas Brašiškis
Neseniai dienraščio „New York Times“ ir žurnalo „Film Comment“ kino kritikė Manohla Dargis Jameso Camerono režisuotą filmą „Įsikūnijimas“ apibūdino kaip „paradigminę permainą kino istorijoje“. Klausant panašaus pobūdžio pareiškimų kaskart kyla klausimas: o kas yra kinas? Koks šio meno santykis su realybe ir su laiku? Kaip kino technologijos evoliucija keičia kino suvokimą?
Iš pirmo žvilgsnio tokių klausimų kėlimas gali pasirodyti naivus, perdėm abstraktus ar net formalus. Kita vertus, stebint įvairiuose nūdienos leidiniuose beįsiplieskiančias diskusijas apie artėjančią analoginės (tikrovę juostoje indeksuojančios) kino formos mirtį ir šviesią skaitmeninėsanimacinės ar net interaktyvios žiūrovą įtraukiančios kino formos ateitį, dažnai atrodo, jog šiuo metu atsakymo į minėtąjį klausimą paieškos ir vėl tampa aktualios. Tai...
|
|
|
Susiję numerio straipsniai
|
|
|
© "7 meno dienos". Visos teisės saugomos. Leidėjas: VšĮ "Meno dienos", Maironio g. 6, LT-01124 Vilnius. Tel. +370 52613039, fax. 370 52611926
Sprendimas UAB "Fresh media"
|