|
REDAKCIJOS SKILTIS |
Gerbiamieji žurnalo KINAS skaitytojai,
„Roma – atviras miestas“, rež. Roberto Rossellini Per pasaulį pergalingai žengia „Įsikūnijimas“ – „Avataras“. Nors Jamesas Cameronas ir nesusižėrė visų „Oskarų“, kaip tikėjosi, filmo sukeltas ažiotažas didžiulis. Į jį miniomis plūsta žiūrovai, apie jį kalba ne vien kino kritikai, bet ir žinomi intelektualai, pavyzdžiui, sinefilas Slavojus Žižekas. Nuomonės kardinaliai priešingos – nuo atmetimo iki absoliučios adoracijos. Antai „New York Times“ apžvalgininkė Manohla Dargis apibūdino filmą kaip „paradigminę permainą kino istorijoje“.
Ar iš tikrųjų taip? Ar skaitmeninis trijų matmenų kinas tapo pilnu visuotinio kino išsipildymu? Šio numerio tema – teoriniai Luko Brašiškio svarstymai apie kino meno santykį su realybe ir su laiku. Kalbėdamas apie šiuolaikinio kino suvokimo problemas, autorius daro ekskursą į praeitį ir apžvelgia kino teorijos raidą nuo XX a. vidurio, ypač pabrėždamas prancūzų teoretikų André Bazino, o vėliau – Gilles’io Delleuze’o įnašą į kino ir tikrovės...
|
|
|
Susiję numerio straipsniai
|
|
|
© "7 meno dienos". Visos teisės saugomos. Leidėjas: VšĮ "Meno dienos", Maironio g. 6, LT-01124 Vilnius. Tel. +370 52613039, fax. 370 52611926
Sprendimas UAB "Fresh media"
|