Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Šapoka

Keista kasdienybė

Kęstutis Šapoka
M. Ežerskio nuotr.
Gal galėtumėte papasakoti apie pastarųjų kelerių metų savo kūrybinį gyvenimą ir kūrybinę geografiją? Kiek man pavyko „sužvejoti“ informacijos, esate dažnas įvairių Europos galerijų projektų dalyvis.

Per daug jautrūs paviršiai

Kęstutis Šapoka
Pranas Gailius. Iš knygos „Gražieji Rytai“ pagal Omaro Chajamo rubajus. 1980 m.
„Arkos“ galerijoje vėl turėjome galimybę susipažinti su įvairiapuse vyresnės kartos išeivijos dailininko Prano Gailiaus kūryba (paskutinis išsamesnis pristatymas buvo 2005 m. LDM Radvilų rūmuose).

Šuoliai, kilpos ir kitos gėlės

Kęstutis Šapoka
Gediminas Akstinas. „Nuorodos“. 2009 m.; Justė Venclovaitė „Pudelis“. 2009 m. Juliaus Kuršio nuotrauka
Keista, kad šis projektas instaliuojamas ŠMC, o ne „Tulips & Roses“ galerijoje, nes projektas yra kaip tik iš tų, kurie tinka galerijos organizuojamoms regėjimo, girdėjimo, skaitymo etc. pratyboms.

Belieka padėkoti už arbatą

Kęstutis Šapoka
Saulius Vaitiekūnas. Instaliacija „Requiem orkestrui“. 2008 m.
Pradėsiu nuo to, kad buvau prižadėjęs redakcijai parašyti šį tekstą, todėl tiesiog vykdau įsipareigojimą. Šis faktas galbūt pateisins teksto formą.

Po vyrišku maištu dažniausiai slepiasi kvailumas

Kęstutis Šapoka
Dorotea Bylica. Be pavadinimo

Galvoje saulė, o kas parodoje?

Kęstutis Šapoka
Solomonas Teitelbaumas. Hofmaniški siluetai. 2007 m.
Teko būti Solomono Teitelbaumo parodoje „Maldžio“ galerijoje, o vėliau perskaityti straipsnį „Galvoje saulė, širdyje audra“ („7md“, Nr. 18 (847). Jis sužavėjo subtilia tapytojo asmenybės ir kūrybos interpretacija pagal arsininkų ir litvakų dailės tradicijas. Autorė taip pat atskleidė nacionalinio segmento - žydų religinės tradicijos, draudžiančios atvaizdus - problematiškumą ir Solomono Teitelbaumo kūrybinio kelio dualizmą šia prasme.

Jo epocha

Kęstutis Šapoka
Stasys Krasauskas. Piešiniai. 1965-1966 m.
Nekyla abejonių, kad Stasio Krasausko kūrybinis palikimas priklauso mūsų dailės aukso fondui ir jo kūrybos retrospektyva „Akademijos“ galerijoje šį faktą patvirtina. Parodoje eksponuojami S. Krasausko eskizai, piešiniai, keletas iliustracijų ciklų ir net itin įdomiai ir naujai parodoje atrodę akademiniai studijų laikų piešiniai (1954-1955).

Laimingos pabaigos

Kęstutis Šapoka
Aistė Kirvelytė. Iš ciklo „Moters istorija“. 2009 m.

Kūrinai iš kitos kultūros sostinės

Kęstutis Šapoka
Astrid Esslinger. „Aš nenoriu darban, nes pirmenybę teikiu miegui“. J. Anieliaus nuotrauka
Būti kultūros sostine reiškia pervirškinti daugybę renginių ir visokių proginių parodų, kurių galbūt šiaip niekada ir neišvystume. „Arkos“ galerijoje eksponuojama nemaža Linco menininkų kūrybos paroda priskirtina prie tokių proginių parodų ir nedrįstu vienareikšmiškai pasakyti, ar ji labiau reikšminga kaip bendradarbiavimo faktas, ar yra ir svarbus meninis įvykis. Sunku adekvačiai įvertinti bendrą šios parodos ir atskirų menininkų lygį nežinant konteksto. Reikia kliautis nuojauta, nes informacijos apie šiuos dailininkus taip pat negausu.

Jei gali netapyti - netapyk

Kęstutis Šapoka
Eglė Ridikaitė. „Kilimėlio portretas iš priekio“. 2008 m

Analitinių kategorijų apkalta

Kęstutis Šapoka
Lina Zavadskė. "Uogos ir vaisiai". 2008 m.
Paroda "Tranzitas" įdomi tuo, kad ją tiesiogine to žodžio prasme reikia tyrinėti, studijuoti. Autorių ir kūrinių yra nei per daug, nei per mažai, užtenka kantrybės įsigilinti ir nesibodėti. Kita vertus, jei jau paroda yra šeimyninė (dalyvaujama poromis, žinoma, tai nėra savaime blogai), tai turbūt reikėtų mesti lauk dirbtines koncepcijas ir akcentuoti būtent šeimyniškumą, juo labiau kad kai kurių kūrinių kitaip ir negalima suprasti, kaip tik šeimos kontekste.

Laiko ir asmenybės atspalviai

Kęstutis Šapoka
Šarūnas Šimulynas. „Jauno vyro torsas“. 1988 m.

Septynios tezės, susijusios su Gintaro Znamierowskio tapyba

Kęstutis Šapoka
Gintaras Znamierowski „Per amžių amžius". 2005 m.


Apie ekranus

Kęstutis Šapoka
Jurga Barilaitė. „Vyrai iš Marso, moterys iš Veneros". 2004 m.


Deja (arba laimei), taip maloniai nepatogu

Monika Krikštopaitytė
Kęstutis Šapoka. „Nuo sutemų iki aušros” (kūrinio fragmentas). 2008 m.

Ir taip toliau

Kęstutis Šapoka
Klaudijus Petrulis. „Cacos". 2008 m.
Reikėtų pradėti nuo įrėmintos ir atskirai kabančios Karlo Marxo citatos - paklausiau galerijos darbuotojų, ar ši citata tikrai yra parodos dalis - nes ji, spėju, yra konceptualia parodos ašimi.

Regėjimo praradimai

Kęstutis Šapoka
Be pavadinimo. 2008 m.
Maždaug tuo pačiu metu, bet skirtingose vietose buvo atidarytos dvi iš pirmo žvilgsnio viena su kita nieko bendro neturinčios parodos. Bet parašyti apie jas abi kartu paskatino netikėtai išryškėjusios jų sąsajos - bendras požiūris į konceptualumą.

Puslapiai: |1|2|



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai