Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Kinas

Kelios pastabos „Kino pavasario“ paraštėse

Živilė Pipinytė
Šiandien - iškilmingas penkioliktojo „Kino pavasario“ uždarymas. Susitikimas su ambicingu kinu, kaip ir kasmet, atnešė pakilių akimirkų, leidusių patikėti, kad kino menas dar nemirė ir neužleido visų pozicijų spalvingiems avatarams.

Nacionalinės patriotizmo ypatybės

Jonas Ūbis
„Sensacija“
Velykos dar netapo tokia komercine švente, kokios jau yra Kalėdos ar Joninės. Bet televizijoms visos šventės vienodos, todėl ir vėl mūsų laukia komedijos su Jackie Chanu, lietuvių estrada ir tautinių įžymybių gimtadieniais. Apsirijusi tauta, matyt, geriau virškina, žiūrėdama į Marių Jampolskį ar Marijoną Mikutavičių. Nepaliauju stebėtis, kaip ta pati tauta aistringai reikalauja linčo teismo pedofilams ir taip pat aistringai plūsta į bažnyčias, kuriose mokosi tolerancijos.

Nužudyta magija

Živilė Pipinytė
„7 nuodėmės“
Išsirengusi į Kristinos Inčiūraitės dokumentinio filmo „7 nuodėmės“ premjerą, spėliojau, ar autorei pavyko išvengti daugumai lietuvių videomenininkų būdingo dviračio išradinėjimo, kai 7-ajame ar 8-ajame dešimtmečiais įprastos dokumentinio kino išraiškos priemonės jų filmuose pateikiamos kaip kino kalbos naujovės. Ankstesniuose Inčiūraitės darbuose tokio išradinėjimo būta. Pasirodo, smarkiai klydau. „7 nuodėmės“ apskritai nelabai ką bendra turi su kinu. Ypač su dokumentiniu. Tai greičiau dar vienas judančių vaizdų projektas, tik parodytas dideliame kino teatro ekrane.

„Ąžuolo“ apdovanojimas geriausiam operatoriui

7 MD
„Duburys“
Trečiadienį per iškilmingą ceremoniją Šv. Kotrynos bažnyčioje bendrame Lietuvos kino operatorių asociacijos ir festivalio „Kino pavasaris“ vakare, skirtame lietuviško kino kūrėjams, pirmą kartą „Ąžuolo“ apdovanojimu pagerbti talentingiausi Lietuvos kino operatoriai.

Banalybė nesibaigia

Jonas Ūbis
„Šioje šalyje nėra vietos senukams“
Skeptiškai vertinu pranešimus apie artėjančią pasaulio pabaigą, tarp jų ir visuotinį atšilimą. Esu linkęs pritarti nežinomiems anekdotų kūrėjams, šią žiemą su reikšminga pergale sveikinusiems Alą Gorą ir kitus kovotojus su klimato atšilimu. Žiema buvo ilga ir šalta.

Negražesnė Anglija

7 MD
Andrea Arnold
Tęsiame pažintį su „Kino pavasario“ kūrėjais. Pernykščiuose Kanuose apdovanoto „Akvariumo“ („Fish Tank“) režisierė prieš kelerius metus jau patyrė šlovės skonį – jos trumpo metražo filmas „Vapsva“ gavo „Oskarą“. Dabar Andrea Arnold rengiasi kurti naują Emily Bronte romano „Vėtrų kalnas“ ekranizaciją.

Stebuklo paradoksai

7 MD
Jessica Hausner
Jessica Hausner gimė 1972 m. Vienoje, studijavo režisūrą Kino akademijoje. Hausner filmai „Mieloji Rita“ („Lovely Rita“, 2001) ir „Viešbutis“ („Hotel“, 2004) buvo rodyti Kanų „Ypatingo žvilgsnio“ programoje. „Lurdas“ – trečias Hausner filmas. Režisierė tvirtina, kad visus tris jos filmus jungia bendra tema – ryšys tarp žmogaus tapatybės ir jo vaidmens visuomenėje.

Išprovokuoti žiūrovą

7 MD
Michael Haneke
Kanų „Auksine palmės šakele“ ir geriausio 2009 m. Europos filmo apdovanojimais įvertintas Michaelio Haneke's filmas „Baltas kaspinas“ („Das Weisse Band“) - vienas svarbiausių vakar prasidėjusio jau penkiolikto „Kino pavasario“ programos filmų.

Lietuviškos hagiografijos ypatybės

Jonas Ūbis
„Žiaurus gyvenimas“
Vėl stebime biografinių filmų ir romanų bumą. Vieno konkretaus žmogaus gyvenimas tokiame kūrinyje tarsi sutrumpina atstumą tarp praėjusio laiko ir šių dienų patirties. Gal jau išmokome vertinti asmeniškus liudijimus, kad neliktume abejingi detalėms, praėjusios epochos kvapams ir garsams.

Trys viename. Kinas, kritikai, žiūrovai

7 MD
Pavasaris artėja - ir „Kino pavasaris“, ir tas tikrasis, todėl jų teikiamus malonumus teks derinti su visai kitais, tarp jų ir skaitymo. Laimė, dienos pastebimai ilgėja. Naujame žurnalo „Kinas“ numeryje aptariamos kelios paskutiniu metu itin populiarios temos.

Kaip tampama feministe

Živilė Pipinytė
„Alisa Stebuklų šalyje“
Timas Burtonas - iš tų režisierių, kurie geriau jaučiasi kitoje tikrovėje - sapnuose, fantazijose, bepročių vizijose. Jis jungia siaubo ir fantastinių filmų konvencijas su pasaka.

10 „Kino pavasario“ filmų, kurių nevalia nepamatyti

7 MD
„Baltas kaspinas“
Ketvirtadienį, kovo 18 d., Vilniuje prasidėsiantis jau penkioliktas „Kino pavasaris“ truks iki balandžio 2 d., tad yra vilties, kad net labiausiai užsiėmę piliečiai sugebės rasti laiko svarbiausiajam iš menų. „7 meno dienos“ tradiciškai sudarė filmų, kuriuos rekomenduoja pamatyti kiekvienam kinu besidominčiam žmogui, sąrašą. Suprantama, jis gana subjektyvus, bet atrankos kriterijai – filmo sukeltas atgarsis, formos, turinio naujumas, ankstesni jo kūrėjų darbai – universalūs.

Utopijos liudininkai

Jonas Ūbis
„Paskutinis Škotijos karalius“
Sovietų laikais ant kiekvieno kampo tavęs tykodavo koks nors šūkis. Dažniausiai jis kviesdavo anksčiau, nei numatyta, įvykdyti planus, kovoti už taiką visame pasaulyje, statyti šviesią ateitį. Dabar pasakyčiau, kad tie šūkiai perkeldavo į utopijos sferą.

Patriotizmo turgus

Jonas Ūbis
„Narkotikų prekeiviai“
Nuo televizijų dar galiu pabėgti, bet nuo žinių niekaip. Kelintą mėnesį didžiausia lietuviškų žinių žvaigždė yra Seimo narys Linas Karalius ir jo kelionės po Aziją.

Solidarus kinas

Živilė Pipinytė
„Medus“
Paskutinėmis jubiliejinės Berlinalės dienomis pamačiau porą konkurso filmų, kurie nustebino paprastumu ir išmintimi.

Už šunis (ir kates taip pat)

Jonas Ūbis
„Šuns metai“
„Tradiciškai aštrus matymas bûdingas asmenims, turintiems polinkį į depresiją. Jis apibūdinamas kaip radikalus atsisakymas angažuotis į tai, kas domina daugumą žmonių, ir pasireiškia pirmiausia nesidomėjimu klausimais, kurie, reikia pripažinti, iš tikrųjų nėra įdomūs.

Malonu susipažinti

Paulina Pukytė
„Šarka2”
Nors apie Beną Šarką esu girdėjusi kaip apie autorinio teatro kūrėją, tuo mano žinios apie jį ir baigiasi, jo kūrybos beveik nežinau - Vilnius sunkiai nusikasa iki Beno Klaipėdos (transporto problemos?).

Didingi ir tuščiaviduriai

Živilė Pipinytė
„Kuždesių sala“
Naujas Martino Scorsese filmas „Kuždesių sala“ („Shutter island“, JAV, 2010) - iš tų, kurių siužeto atpasakojimas sugriautų žiūrėjimo malonumą.

Gruziniški įspūdžiai

Linas Vildžiūnas
Olga Konskaja filme „Rusiškos pamokos“
Sutrumpintai jis vadinamas IFFR - International Film Festival Rotterdam. Vykęs įprastu laiku (sausio pabaigoje - vasario pradžioje), šiemet festivalis buvo jau 39-as.

Gyvenimo dugne ypatybės

Živilė Pipinytė
„Eurazijos čiabuvis“
Pirmoji Šarūno Barto filmo „Eurazijos čiabuvis“ peržiūra vyko ketvirtadienio vakare, per iškilmingą festivalio atidarymą.

Puslapiai: |1|...|9|...|17|...|25|26|27|28|29|...|33|...|41|



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai