Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Dailė

Gerų įspūdžių Dačiūnuose!

Rima Blažytė
Vincas ir Aldona Vienožinskiai (Justino Vaitiekūno nuotr.)
2011 m. minimos profesionaliosios Lietuvos dailės kūrėjo Justino Vienožinskio 125-osios gimimo metinės.

Polemika ir abejonės

Vidas Poškus
Edward Lucie-Smith, Janet Rady, Ignas Kazakevičius, Andrius Zakarauskas, Zavier Ellis.
Tai, kad Edwardas Lucie-Smithas atvyko į Lietuvą – išskirtinės svarbos įvykis. Mūsų regione ne taip dažnai pasirodo dailės kritikos korifėjai. Tai, kad jis atskrido ne poilsiauti, o dirbti, vadovauti kuratorių grupei, be jokios abejonės, dar didesnis kultūrinis precedentas. O tai, kad Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro publika gavo tris viename – tiesiog tikras menų festivalis.

Keli žvilgsniai į tapybos klasiko atminimą

Kristina Stančienė
Justinas Vienožinskis. „Lietuviška sodyba“. Dačiūnai. 1927 m. Nuotrauka iš LDM archyvo
Įvairiuose šiai ypatingai progai skirtuose renginiuose prisimenama neeilinė Justino Vienožinskio asmenybė, plati ir įvairiapusė jo veikla: tapytojo, dailės kritiko, pedagogo, organizatoriaus. J. Vienožinskį šiandien pelnytai laikome Kauno meno mokyklos kūrėju, vienu svarbiausių nacionalinės lietuvių dailės formuotojų.

Popierinis debesis, akmeninis paukštis

Dovilė Daunoravičiūtė
Olgos Wielogórskos parodos „Debesis ir akmuo“ eksponatas. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka
Vilniaus grafikos meno centro galerija džiugina renginių gausa – per kelias dienas (birželio 28 ir 29) atidarytos net trys parodos. Visos skirtingos ir savaip patrauklios. Viena jų – Olgos Wielogórskos kūrybos paroda „Debesis ir akmuo“, kur pristatomi grafikos ir mažosios plastikos darbai, sukurti 2007–2011 metais.

Paminklai, galėję (ne)būti... arba kodėl jie išvis atsiranda?

Skaidra Trilupaitytė
Paminklo Stalinui atidengimas. Kadras iš dokumentinio filmo „Vilnius prieš aušrą“ (LTV, rež. Vidmantas Puplauskis). 1989 m.
Renginį, kviečiantį susipažinti su sostinės „įprasminimu“ paminklais ir centrinių miesto erdvių kaita nuo XIX a. vidurio iki šiandienos, šiame laikraštyje (7MD, Nr.21, 2011-05-27) pristatė viena jos kuratorių Rasa Antanavičiūtė. Straipsniuose kituose leidiniuose (pvz., Eglės Juocevičiūtės) taip pat buvo aptariamos istorinio objektyvumo bei herojų laikinumo peripetijos.

Du dešimtmečiai mokymosi

Kristina Stančienė
Vilniaus vaikų ir jaunimo dailės mokyklos mokiniai
Šiemet buvo parengta ir išleista knyga „Atvira pažinimo erdvė“ (leidykla „Inter Se“) siekia apibendrinti per dvidešimt metų sukauptą Vilniaus vaikų ir jaunimo dailės mokyklos veiklos patirtį – mokytojų darbo metodus ir mokinių įspūdžius, solidžius renginius ir jaunatviškus šėliojimus. Knygos sudarytojos – Malvina Vilimienė ir Nijolė Nevčesauskienė.

Tiek, kiek rasiu

Monika Krikštopaitytė
Kęstutis Grigaliūnas. Instaliacijos „1941“ vaizdas. 2011 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotraukos.
Jei dabartį suprastume kaip gelmę (kur driekiasi praeitis, ir net savaip ateitis), Kęstutis Grigaliūnas kaip tik į ten ir leidžiasi. Jo nagrinėjamas laikas sukelia labai intensyvių jausminių patirčių, nes čia susipina daugybė tragiškų likimų. Būtent todėl jis privalo elgtis itin apgalvotai ir preciziškai, taip, kaip į pavojingą kelionę išsiruošęs žmogus (pvz. alpinistas), nes bet koks netikslus judesys gali būti pragaištingas.

Be veikėjų

Eglė Juocevičiūtė
Ugnius Gelguda. Iš „Kriminalinių peizažų“ serijos „Gyvenimą nuo mirties skyrė trys sekundės“. 2011 m.
Tokį tirštą mišką, kokį galima pamatyti Ugniaus Gelgudos fotografijoje „Byloje artėja atomazga”, pastarąjį kartą mačiau ant galerijos sienos 2007 metais, kai parodoje „1907:2007. Privatūs pokalbiai“ („Vartai“) buvo eksponuojamos fotografijos iš Artūro Railos projekto „Žemės galia“.

I. Kazakevičius, V. Poškus. Grafikos kontekstai: deklaracija

7 MD
Kęstutis Vasiliūnas. „Mes esame priešai“. 2008 m.
Liepos 8 d. (o ne 1 d., kaip buvo skelbta anksčiau) Šiuolaikinio meno centre bus pristatytas Lietuvos grafikai skirtas projektas „Grafikos kontekstai: deklaracija“.

Geležinė skulptūra

Katerina Baravykaitė
Vladas Urbanavičius. „Spygliuotas“ ir „Puokštė“. 2011 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotr.
Turint galvoje, kad planetos gyvavimo laiką pavertus į 24 valandas, žmonijos visa žinoma istorija užimtų vos dvi milisekundes, tikėtis, kad didžiojoje perspektyvoje kas nors išliks, yra daugiau nei naivu. Sako, kad ir piramidės, ir net Didžioji kinų siena bus nušluotos erozijos.

Trys pasauliai viename: trys parodos, požiūriai ir vienas pasaulis

7 MD
Edward Lucie-Smith
2011 m. birželio mėn. 29 d., trečiadienį, 18.00 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) pristato pasaulinio garso britų meno kritiko Edward Lucie-Smith projektą „Trys pasauliai viename“ (3 worlds in 1).

Kometa, ryjanti savo uodegą

Laima Kreivytė
Martine Feipel ir Jean Bechameil. „Le cercle fermé“. Liuksemburgo paviljonas. Ū. Gutauskaitės nuotr.
Venecijos bienalė – tai šokinėjimas nuo bokšto, prisirišus prie kojos gumą. Laikas tai išsitempia, tai staiga susitraukia, o kartais dar supurto traukuliai – dažniau ne nuo meno, o nuo jo pertekliaus.

Iš pirmų lūpų

Monika Krikštopaitytė
Marina Abramovič. „Aukso lūpos“. 2009 m. (parodoje „Personal structures“)
Tie, kurie liko, labai aiškiai jautė, kad vieną dieną pusė miesto išvyko. Nereikėjo net klausti kur – didžioji dalis meno srityje dirbančiųjų ir menu besidominčiųjų dalyvavo Venecijos bienalės atidaryme.

Bendras sapnas apie „aną laiką”

Monika Krikštopaitytė
Julius Balčikonis. Kadras iš filmo „Giedraitienė“.
Projektas buvo trumpai pristatytas mūsų laikraštyje (Nr.19, 2011 05 13). Straipsnio komentatoriams išprovokavus, bandome gilintis kaip sumanymas (su)veikė ir kokios tendencijos išryškėjo.

Dvi nuotaikos

Rasa Kavaliauskaitė
Vygantas Paukštė. „Ant raudonos“. 2010 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka.
Pati vasaros pradžia, o karšta lyg tropikuose. Vieną iš tokių dienų užsukau į „Lietuvos aido“ galeriją. Čia viskas, nuo keraminių grindų plytelių iki baltų sienų, vėsino, išskyrus Vyganto Paukštės tapybą.

Radviliškio „Taikdarys” - Čin imperatoriaus armijai

7 MD
Martynas Gaubas. „Taikdarys“.
Rugsėjo mėnesį Kinijoje, Šanchajaus meno muziejuje bus atidaryta paroda, kurioje Lietuvai atstovaus radviliškietis skulptorius Martynas Gaubas.

Meno įpročių klibinimas

Agnė Narušytė
Cristian Marclay. Kadras iš filmo „Laikrodis“. 2010 m.
„Norint iš tikro, kūrybiškai pranokti religinį nušvitimą, nereikia narkotikų. Religinis nušvitimas įveikiamas profanišku nušvitimu, materialistiniu, antropologiniu įkvėpimu, į kurį įvesdinti gali hašišas, opijus ar bet kas kita“, – rašė Walteris Benjaminas apie siurrealizmą, nė neįtardamas, kad jo mintis bus panaudota po kokių aštuoniasdešimties metų renkantis 54-osios Venecijos bienalės pavadinimą.

Lietuvos krikščioniškųjų konfesijų raštijos paveldas

Jolita Liškevičienė
Katalikiško mišiolo, skirto bernardinams, antraštinis lapas ir lapas su frontispisu
Jau beveik mėnesį veikia paroda, kurios pavadinimas nurodo Psalmių knygos žodžius „Ten aš eisiu prie Dievo altoriaus“ (Ps 42 (43), 4).

Judantys vaizdai tarsi taki atmintis

7 MD
„Stogas“
2011 m. birželio 7–21 d. Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijoje prasidės tarptautinis projektas „Judantys vaizdai tarsi taki atmintis“.

Litų lietus lietuviškosios dailės krašte

Aistė Paulina Virbickaitė
Antanas Žmuidzinavičius. „Užgesęs vulkanas”. 1924 m.
Vilniaus aukcionas – renginys, jau devynioliktą kartą vykstantis šalyje, kur oficialiai meno rinkos beveik nėra.

Puslapiai: |1|...|6|7|8|9|10|...|12|...|17|...|22|...|27|



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai