Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Ar tu mane gerbi?

Nepriklausomas teatro kritikas šiandien nereikalingas nei kultūrinių leidinių redakcijoms, nei teatrams, kuriems nepriklausomas žodis kartais tiesiog neparankus. Neturėdami nusistovėjusio, pripažinto statuso, jauni kritikai šiandien susiduria su kliūtimis, neleidžiančiomis ugdyti savo profesijos.

Komentarų yra - 27

Puslapiai: 1|2|kitas

aktorius is Kauno, 2011-01-22 18:51

taip, kaip ir rasytojo persona charachterizuoja rasytoja, rezisieriu charachterizuoja spektaklis, aktoriu - jo darbai. Kritike pirmoji isdryso pasakyti tiesa, kaip jauciasi is tikruju siandien kritikai. Teatro gildijos kritikai jai sito neatleis. Isitaise siltose vietelese galvoja, kad viska lemia :) Taip, as jus gerbiu. Atveretre man akis.

Retro, 2011-01-22 14:40

šis rašinys labiau charakterizuoja pačios autorės personą, nei situaciją teatro kritikoje

Gramo Fonas, 2011-01-21 15:45

pasiūlymas būtų toks. Visus kritikus kiekvieną priskirti tam tikriems teatrams, ir tegu vaikšto sau kožnas tik į savo teatrą. Tuomet teatrai pažinos juos iš veido, ir nebus jokios painiavos. Atėjo "mūsų" kritikas – prašom prašom, ne "mūsų" – eik velniop. Arba paskelbti reitingus – ir teatrams, ir kritikams. Ir kad *** lygio kritikas nė nebandytų veržtis į ***** lygio teatrą. O ***** lygio kritikas būtų persona grata visuose teatruose, nuo ***** iki * . Ir tuos visus paskirstymus galėtų vykdyti kritikų organizacija, čia ji tikrai parverstų.

Tomateo K., 2011-01-21 15:34

komentatorių diskusija šia tema vėl atgavo žadą Menųfaktūroj, ir dabar teatrų vadybininkai ir rašeivos beveik jau priėjo bendros nuomonės, kad kritikai priklauso remtinų piliečių kategorijai. Tik dar diskutuojama, kokia nuolaida turėtų būti kritikų bilietams (10, 50 ar 90 proc.) ir kas tą nuolaidą turėtų teatrams kompensuoti.

Papa Razzi, 2011-01-21 15:08

kas iš kritikų yra dirbęs komercinėj spaudoj, puikiai žino, kad visi nemokami bilietai, kuriuos teatrai skiria redakcijoms už informacinį rėmimą, niekuomet nenukeliauja toliau redakcijų reklamos skyrių. O tų pačių leidinių kultūros žurnalistams tenka arba individualiai kreiptis į teatrus, arba pirkti bilietus už savus.

Gramo Fonas, 2011-01-21 15:04

kolegos, jeigu visa problema, kad kažkas kažko neįsileido veltui, ar tai pretekstas diskusijai? Teatro rašeivai nesusitarus iš anksto nedera į spektaklį eiti veltui, tai faktas. Jeigu nepavyksta susitarti, tai perki bilietą, arba ne. Taip nuo amžių buvo. Ir jokiomis išplėstinėmis publikacijomis čia nieko nepakeisi, tik žmonės juokinti.

Bambas, 2011-01-20 16:30

labai įdomi teatrų ir kritikų bendradarbiavimo praktika – kritikų "vežiojimas" į užsienio gastroles. Taip mūsų dienraščiuose pasirodo nuostabūs „kritiniai” teatrų gastrolių užsienyje antai tokio tipo atspindėjimai: "... Paryžiaus (arba Romos, arba Bukarešto, arba Kuala Lumpuro, arba... ir t.t.) žiūrovai, ilgai atsistoję plojo ir daug kartų kvietė aktorius nusilenkti... Tokio fantastiško triumfo mūsų artistai užsienyje dar nebuvo patyrę!.. " (Konkretizuoti, manyčau, neverta, ir taip aišku, kas turima omeny :)

Stebiu, 2011-01-20 13:27

teatrai amžinai skundžiasi, kad nėra kritikų, o kritikai amžinai skundžiasi, kad nėra režisierių. Visi jie vieni kitais amžinai nepatenkinti, o iš tikrųjų vieni be kitų negali gyventi.

Paradoksas, 2011-01-20 00:23

kritika visais laikas buvo, yra ir bus. Ir keisčiausia, kad kritika yra kuriama šiuolaikiniame kontekste, o jos tikroji vertė atsiskleidžia tik vėliau: tik nuo kritikos priklauso, ar spektaklis paliks pėdsaką istorijoje, ar jis išnyks be pėdsako.

Tomateo K., 2011-01-19 22:11

man atrodo, kad Laisvosios tribūnos komentarai turėtų būti ne „už”, ar „prieš”, o diskusija

T.K., 2011-01-19 18:56

yra kritikų, kurie mėgsta dirbti tik su "baltomis pirštinėmis" ir rašo tik apie prestižinius spektaklius. Trumpų informacijų apie mažiau reikšmingus vaidinimus rašyti nemėgsta niekas.

Macaroni Critic, 2011-01-19 17:20

aš rašiau ir į Menufaktūrą, ir čia. O ką? Ar negalima?

Mamba, 2011-01-19 17:18

aš irgi nesuprantu, šia diskutuojama apie teatro kritiką, ar apie komentarų migravimo tendecijas?

>>>>, 2011-01-19 17:15

menufakturos komentarai grizo namo pas menufaktura, galit nesunkiai aplankyt, jei pasiilgot. O jeigu kas turite savyje trykstancio pozityvo pertekliu, prasome reikstis, niekam neuzginta

///, 2011-01-19 15:20

Nelabai suprantu komentaru atrankos? Viena diena prie sio straipsnio maciau 37 komentarus, (berods jie buvo perkelti is Menu fakturos), o kita diena is ju liko tik 8, beje, visi neigiami. Ar cia laisvoji tribuna, ar bandymas formuoti tendencinga viesaja nuomone?

Retro, 2011-01-19 12:25

anksčiau kritikai po kelis kartus žiūrėdavo spektaklius, su visais atlikėjų sąstatais, kol pagimdydavo recenziją. O dabar dažniausia recenzentai ateina į premjerą net pjesės neskaitę.

Papa Razzi, 2011-01-19 12:23

apskritai, kokia čia kritika, jeigu straipsnis pasirodo tik mėnesį po premjeros? Tiesa, yra ir tokių, kurie recenziją sugeba sukurpti ir paskelbti jau kitą rytą po premjeros. Bet tai būna greičiau reportažas iš premjeros, o ne kritika. Išanalizuoti kūrinį reikia šiek tiek laiko distancijos. Bet po mėnesio - tai jau ne recenzija, o disertacija.

Ana Konda, 2011-01-19 12:18

apskritai neaišku, kam rašomi kritiniai straipsniai. Ar teatrams, ar žiūrovams? O jeigu žiūrovams, tai kuriems – tiems, kurie jau matė spektaklį (kad susivoktų savo įspūdžiuose) ar tiems, kas dar tik ruošiasi aplankyti (kad žinotų, ko tikėtis)? Nors statistika rodo, kad pagal kritikų rekomendacijas teatrus lanko tik vos keli procentai žiūrovų. Tai ir išeina, kad kritika yra dažniausiai tik kritikų saviraiškos forma.

Profas, 2011-01-18 16:55

Problema yra ne tiek jau paprasta, pažvelgus iš kito galo. Kur šiais laikais gali rasti darbą kritikas? Dažniausia, kokio nors teatro literatūrinėj daly. Šiais laikas teatrų lit. dalių vedėjai dirba ne su pjesėmis, o reklamos vadybos darbą – rengia reklaminius tekstus, spaudos konferencijas, anonsus spaudai, pranešimus, aptarnauja teatrų tinklalapius ir pan. O kaip su recenzijomis? Čia jau būna problema. Recenzuoti savojo teatro spektaklius – keblu, nes savajam teatrui pagal nutylėjimą gali kurpti ir publikuoti tik reklamines liaupses. Kitų teatrų spektaklius recenzuoti - dar kebliau, nes tai gali būti traktuota arba kaip vieno teatro diversija kito teatro atžvilgiu (jeigu kritika), arba kaip savojo teatro išdavystė (jeigu liaupsė). Pasirašinėti slapyvardžiu – irgi pavojinga, nes mūsų provincijoj paslapčių nebūna. Taip ir nyksta kritikų pajėgos teatrų literatūrinėse dalyse...

Macaroni Critic, 2011-01-18 16:01

Pasirodo, kad dosniausi ir ištikimiausi mūsų teatrų rėmėjai yra kritikai ! Ir bilietą nusiperka, ir straipsnį parašo ;)

<< Sugrįžti į naujieną

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0