„Bohemiečiai“ prikels nuodėmingos Manon istoriją

7 MD
„Bohemiečiai“ ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras balandžio 3–7 d. pakvies į savo 8-ąją premjerą – dar niekada Lietuvoje nestatytą Giacomo Puccini operą „Manon Lesko“.

„Manon Lesko“ įkvėpęs benediktinų vienuolio Prevosto d’Exiles romanas apie nuodėmingąją Manon buvo toks populiarus, kad net trys XIX a. kompozitoriai įkūnijo šią heroję savo operose. 

 

Tačiau G. Puccini pavyko geriausiai – su pašėlusia itališka aistra – nutapyti meilės, turtų ir kitų gyvenimo džiaugsmų ištroškusios fatališkosios Manon paveikslą. Ji buvo viena iš tų moterų, kurioms neatsispiria vyrai, o ji ėmė pinigus už meilę, nes ja netikėjo ir manė, kad grožis ir žavesys padės išsisukti. Manon ramia sąžine gyveno dėl meilės ir prabangos su dviem skirtingais vyrais, nė vienam jų neįsipareigodama, ir pagaliau buvo žiauriai nubausta – susilaukė pažeminimo, kalėjimo, tremties.

 

„Nepaprastai smagu po penkerių metų pertraukos, pastačius „Bohemą“, vėl grįžti prie G. Puccini, – sako režisierė Dalia Ibelhauptaitė. – „Manon Lesko“ aistringas ir labai kartus šedevras, be užglaistymų. Manon legendinė asmenybė, ir pati opera labai populiari, bet dar nematyta Lietuvoje, taigi semsimės naujos muzikinės patirties.“

 

Su „Manon Lesko“ pirmą kartą susidurs ir nuolatinis „bohemiečių“ bendražygis, dirigentas Gintaras Rinkevičius. „Manęs bei viso spektaklio kūrėjų kolektyvo laukia didžiulis darbas, nes imtis tokių didelių projektų darosi vis sudėtingiau“, – pripažino maestro.

 

G. Rinkevičius siejo ypač didelius lūkesčius su pagrindiniais operos solistais: Manon dainuos Asmik Grigorian (šį vaidmenį taip pat rengs Sandra Janušaitė), jos mylimąjį De Grijė – Vaidas Vyšniauskas. „Šiai operai reikia labai stiprių tenoro ir soprano“, – pabrėžė maestro.

 

Šiuo metu tarp Vokietijos, Austrijos ir Lietuvos migruojanti A. Grigorian semiasi įkvėpimo Manon vaidmeniui ne tik iš jausmingos G. Puccini partitūros, bet ir iš legendinio romano.

 

V. Vyšniauskas su jauduliu laukia premjeros ir dėl savo debiuto „bohemiečių“ spektaklyje. „Aš pirmą kartą rengsiu premjerą su šia trupe ir D. Ibelhauptaite – bus smalsu ir atsakinga įsilieti į tokią šaunią kompaniją“, – sakė V.Vyšniauskas, iki šiol dalyvavęs tik „bohemiečių“ koncertuose.

 

Manon brolio Lesko vaidmenį operoje kurs Laimonas Pautienius ir Dainius Stumbras, turtuolio Gerontės – Egidijus Dauskurdis ir Tadas Girininkas, studento Edmondo – Audrius Rubežius.

 

Mėgstanti savaip interpretuoti klasiką D. Ibelhauptaitė žada publikai staigmenų ir šįkart. XVIII amžiaus istoriją ji perkels į 1910–1914 metus, dekadentišką, naujovių ištroškusį Paryžių.

 

„Nesinorėjo paskęsti krinolinuose ir perukuose pasakojant apie laisvos dvasios, fatališkos moters likimą“, – aiškino savo sprendimą režisierė. Spektaklio epochos pasirinkimą nepaprastai džiaugsmingai sutiko kostiumų dailininkas Juozas Statkevičius, jau seniai svajojęs įkūnyti savo fantazijas ankstyvojo art deco stiliumi. „Manon Lesko“ kostiumai leis kūrėjui pirmą kartą išbandyti šią stilistiką.

 

Išradingumu žada nustebinti ir dar vienas senas „bohemiečių“ bičiulis – britų scenografas Dickas Birdas. Jis ketina savo dekoracijose įprasminti Kongresų rūmų erdvės galimybes.

 

2006-aisiais prasidėjęs „bohemiečių“ kelias – tai nuolatiniai atradimai. Jie pirmieji Lietuvoje pastatė Wolfgango Amadeaus Mozarto „Užburtąją fleitą“, Jules’o Massenet „Verterį“, Stepheno Sondheimo „Svynį Todą – demoną kirpėją“, netradiciškai inscenizavo Piotro Čaikovskio „Eugenijų Oneginą“, atliko daug negirdėtų publikai kūrinių koncertuose, interpretavo operų perliukus kartu su elektroninės muzikos kūrėjais, ėmėsi Lietuvoje nestatomų XX amžiaus operų (L.Janaceko „Katia Kabanova“).

 

„Manon Lesko“ – naujas žingsnis nepramintu keliu.

 

Radvilė Varanavičiūtė


© "7 meno dienos". Visos teisės saugomos.