Prancūzijos šiuolaikinė tapyba Vilniuje

7 MD
Balandžio 15 d. 17 val. Kultūros dienos proga Vilniaus dailės akademijos ekspozicinėje salėje „Titanikas“ (Maironio g. 3) atidaroma pasaulinį pripažinimą pelniusių ir ambicingų jaunųjų Prancūzijos menininkų tapybos paroda „D’après la ruine“ („Iš griuvėsių“).

Vilniaus kultūros centro organizuojamoje ekspozicijoje rodomi meno žinovų ir kolekcionierių dėmesio sulaukusių šiuolaikinių tapytojų (C. Berger, R. Bernini, D. Cadio, E. Corne, D. Deroubaix, M. Desgrandchamps, I. Levasseur, B. Perramant, N. Pouyandeh, F. Reymond, D. Wylie ir K. Ziemke) darbai, sukurti 2003–2011 metais.


Parodoje pristatomi išskirtines meno institucijas sudominę B. Perramant bei M. Desgrandchamps‘as, kurie demonstravo savo tapybą Pompidu šiuolaikinio meno centre. Dailininkas M. Desgrandchamps‘as iškart po ekspozicijos Lietuvoje atidarys personalinę parodą Paryžiaus Modernaus meno muziejuje. “D‘après la ruine” („Iš griuvėsių“) taip pat bus galima išvysti drąsią, stereotipus laužančią D. Deroubaix kūrybą, kurios yra įsigijęs Pompidu šiuolaikinio meno centras bei Niujorko modernaus meno muziejus (MoMA). Parodos atidaryme dalyvaus tapytojos C. Berger ir F. Reymond.


Pakeitę Prancūzijoje ilgai vyravusį požiūrį, kad tapyba – „pasenusi“ meninės išraiškos forma, parodos autoriai reabilitavo šią dailės šaką, nagrinėdami aktualias globalines problemas ir savita tapymo maniera vaizduodami netikėtas, drąsias, kartais net šokiruojančias jų interpretacijas.


Pasak parodos kuratorių R. Serraz ir R. Frankės, ekspozicijos pavadinimas – „D’après la ruine“ („Iš griuvėsių“) pirmiausia siejamas ne su architektūrinių statinių liekanomis, apipintomis įvairiausiomis atsiradimo istorijomis, bet su naująja karta, kuri tapymą „iš natūros“ pakeitė tapymu „iš griuvėsių“.
Ekspozicijoje kalbama apie visuomenės akistatą su tūkstantmečių sandūroje įvykusiomis žmonijos ir gamtos stichinėmis nelaimėmis. Jas intepretuodami, menininkai atspirties tašku kūryboje pasirinko Pasaulio prekybos centro bokštų dvynių griūtį, simbolizuojančią moralinių ir materialinių vertybių kaitą. Kiekvienas pokytis visuomenėje turi negatyvų ir pozityvų atspalvį. Viena vertus, griūtis yra siejama su negrįžtamu, skausmingu procesu ir kultūros paveldo naikinimu. Kita vertus, kiekviena pabaiga turi naują pradžią, su kuria atsiranda galimybės sukurti kažką unikalaus.


Pasak Vilniaus kultūros centro direktoriaus P. Jurgučio, šia paroda siekiama ne tik pristatyti garsiausių šiuolaikinių Prancūzijos tapytojų kūrybą Lietuvoje, bet ir atkreipti visuomenės dėmesį į pasaulį sukrėtusias katastrofas bei žmogaus ir kultūros ryšį šių įvykių fone. Tikimasi, kad ateityje ši iniciatyva bus išplėtota į tęstinį projektą, kuriame vilniečiai ir miesto svečiai bus kviečiami susipažinti su įvairių šalių šiuolaikinio meno ekspozicijomis.


Parodos organizatorius – Vilniaus kultūros centras, globėjas – Vilniaus miesto savivaldybė, partneriai – Prancūzų kultūros centras ir Vilniaus dailės akademija.

Paroda veikia iki gegužės 5 d.

Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salės „Titanikas“ (Maironio g. 3, Vilnius) dirba antradienį–penktadienį 12–18 val., šeštadienį 12–15 val.

Vilniaus kultūros centro inf.



© "7 meno dienos". Visos teisės saugomos.