Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140
7 meno dienos > Nr. 13 (889), 2010 balandžio 02 d. > Kinas > Nužudyta magija
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
KINAS

Nužudyta magija

Komentarų yra - 9  
dLnnSXMc, 2011-06-23 20:58

Thanks for writing such an easy-to-understand atirlce on this topic.

Ana, 2010-04-07 00:20

Visai netyčia užklydau prie šio straipsnio. Ir sutinku su autore - dar sėdint kino salėje darėsi nemalonu stebėti Rositos Čivilytės "širdies atvėrimus". Ir visai nesvarbu, ar dokumentika konceptuali, ar ta, kuri "pasyviai stebi apdulkėjusią tikrovę", tačiau abiem atvejais filmo paveikumas reikalingas. Šiuo atveju liko tik schema ir jos iliustravimas.

volver, 2010-04-06 14:14

atrodo, kai kurios kritikes uzstrigo kresle prie televizoriaus. Siek tiek konceptualesnis menas sukelia joms isiucio priepuolius. Vien pavadinimas ko vertas - "nuzudyta magija". Sorry, bet kinas yra intelektualine veikla, o ne magisko pasaulio kurimas. Bendrai Lietuvoje dominuoja kazkoks literaturinis, humanistinis kino suvokimas, gausiai aplipdytas moteriskom emocijom.

del rositos, 2010-04-06 13:18

gavosi tikrai beveik komiskas tipazas (keistai atrode didele niekus kalbanti galva, formatas galbut tinkantis TV?), todel iskirpti ja norisi ir man. geriau jau balsas uz kadro, kaip ir visose video filmuose. aisku ir tai, jog kino dokumentika remiasi kitais principais nei tv talk show...

raiba, 2010-04-06 11:33

Man filmas buvo naudingas edukacine prasme, nes nezinojau, kad tiek yra čempionių. Buvo smagu.
Rositą labai norėjosi iškirpti visur, nes kniso ir tie garsai kaip ji rija seilę ir tad nenormalus artimas planas, o labiausiai egzaltacija apie tai kaip ji tą ar aną. ji turėjo dainuoti. nes kalbėjo vis tą patį. Koncepcija jo, buvo kažkaip atšokus. Sportininkėse man jokių ten Anų nesijautė. Vis dėlto Šachmatininkę ir fechtuotojas įsimylėjau.

beje, 2010-04-05 20:35

gerb. Ubis raso gerai ir idomiai, taciau vistiek turetu suprast, kad viska matuot pagal Sokurovo kurpaliu niekaip neimanoma...

autores komentaras, 2010-04-05 16:59

Kaip ir konfliktuojancios dvi Anos puses, taip ir kairuoliskos B. Brechto idejos visuomeneje konfliktavo / konfrontavo su auganciu radikaliu nacionalizmu, kuris vizualizavosi Leni Riefenstahl “Olympia” (1938) dokumentiniame filme. Sportas (stiprus savo fizine jega ir vidine valia zmogus) visuomet yra tam tikras propagandos bei patriotiskumo irankis. Juk isvieseti nacionalizmui reikia masems suprantamu ikvepianciu ivaizdziu ir stereotipu.

Istorija apsuka rata. Akademiame meno pasaulio rate siuo metu B. Brechtas daznai cituojamas, atsigreziama i ta istorini laikotarpi, kai daug pasaulio saliu isgyveno tiek ekonomine, tiek dvasine krize, o anuomet isviesejes radikalus nacionalizmas atnese daug skaudziu padariniu (siandien taip pat daug pagundu pasiduoti radikalesniam nacionalizmui, ka pvz. galime aptikti kaimynineje Rusijoje).

Pasitelkus sporto tematika kvescionuojamos tam tikros kinematografines klises bei ivaizdziai ir ‘tiesos’ bei ‘autentiskumo’ sampratos, todel pasirenkamos gana ryskios spalvos, pateikiamas heroju optimizmas, patriotiskumo propagavimas (ypac fechtuotoju epizoduose), praplaukiantys laivai sportininkems uz nugaros ir juos lydinti pakili muzika.

Siandieniniame ivaizdziu amziuje mes galime abejoti viskuo. Mes niekada nepamatysim ‘tikros’ Rositos Civilytes (metaforiskai kalbant, ji niekada nepasirodys dienos sviesoje), kaip nepazinsim ‘tikrosios’ Anos. Del to dokumentiniame filme ir kalbama apie susidvejinusia asmenybe.
Tai konceptualus dokumentinis filmas.

vendi, 2010-04-04 22:50

manau, kad gali egzistuoti skirtingos dokumentinio kino sampratos. Pipinyte, atrodo, susipazinusi tik su tokia dokumentika, kuri pasyviai stebi apdulkejusia tikrove... Taciau aptariamas filmas, kaip suprantu, kuriamas kaip konceptuali dokumentika, kitaip tariant, cia svarbus intelektiniai rysiai tarp vaizdu, o ne tikroves ir dokumentikos atitikimas. Labai gaila, kad gerbiamoji kritike konceptualu filma bando suvokti remdamasi tik savo skurdziu mimetinio kino ismanymu ir net nepagalvoja, kad kartais filmi kuriami tam, kad lauzytu taisykles.

šuldubuldu, 2010-04-04 16:36

visiškai sutinku. šis darbas-ne dokumentika, tik griežti rėmai, į kuriuos bandoma įsprausti tokius režisierei dėkingus personažus, tiesiog grynuolius. ir kam tas nuolatinės moters-aukos, kovojančios prieš visas pasaulio negandas, įvaizdis?..

<< Sugrįžti į straipsnį

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai


Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti