Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140
7 meno dienos > Nr. 38 (867), 2009 spalio 23 d. > Dailė > Sirupas ar rūgštis?
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
DAILĖ

Sirupas ar rūgštis?

Komentarų yra - 20  
oDtzdmmVKZ, 2011-05-04 21:29

BION I'm imrspesed! Cool post!

nHHFoWyFwCeZaqLfo, 2011-05-03 22:59

I bow down humbly in the prsnecee of such greatness.

NlrnzLCcGNuRBpKb, 2011-05-03 15:53

That's 2 clever by half and 2x2 clever 4 me. Tanhks!

Kęstutis Šapoka, 2009-11-03 12:13

Genijaus negali dominti viena srtitis, genijus yra universali, renesansinė, asmenybė, aprėpianti savo galingu protu viską, bet Jums, paprastam žmogui, to nesuprasti...

oba, 2009-11-03 01:54

kazkokia tapytoju telega. vienas nevykes tapytojas bando legitimuoti kita nevykusi tapytoja. gal tu jansai nepyk, bet netapyk, o sapoka jei nustotum tapyt ir rasyt apie jansus, o surastum tave dominancia sriti, butu gal ir idomu skaityti, minti gali delioti, beje labai panasios mintys persasi ir apie krikstopaityte. cia kaip smc mergaites raso tik apie narkeviciu. kaip teliku kanalai rodo laidas tik apie savo laidu vedejus. uch...

hudoznik, 2009-10-30 08:32

tai kad, gerb. kestuti, spausdinu, tik laikau pareiga nepersistengti, nes demagogijos takelis- oi koks slidus. nustebinote, kad klaipedos txt'us ivardijote kaip linksmus, o as galvojau, kad ten labai rimtai buvo uzsimta dekonstrukcija . ka gi, suprantu, kad neformaliam subdiskurse leidziate sau taip pajuokauti, bet kaip atsiranda tos vertybines mutacijos 7md- pataikaujate viesosioms institucijoms? jus kaip jansas ir tas popiezius piratas, kuriems norisi kalbeti vienaip, bet daryti darosi kitaip.

AS, 2009-10-29 18:21

KlaIKIA ITAIGU

Kęstutis Šapoka, 2009-10-29 11:01

kalbant apie Klaipėdoje kuruotus projektus jokiu drastiškų išsilaisvinimų nuo kontekstų negeneneruodavau, tiesiog su malonumu parašiau keletą linksmų tekstų. O generavimą, tamsta, pats, matyt, įžiūrėjote. Jei turite tvirtą nuomonę kokia stilistika reikalinga tekstui apie Jansą ir net žinote, kokiu keliu reikia teoretizuoti
ir kontekstualizuoti jo kūryba, yra labai gera išeitis - parašyti savo tekstą į tą patį 7MD ar Artnews, ar Kulturpolį, savo pavarde, ir paprasati, argumentuotai išdėstyti tas problemas ir mano ir kitų txt klystkelius, pataikavimo elementus ir t.t. Viešas diskursas yra labai geras dalykas. O šiaip, anoniminė kritika bezdaliuko verta. Bet vis tike ačiū už pastabą.

hudoznik, 2009-10-29 00:58

dabar, kai jau paminejote ir dievo varda, suprantu, kad apie joki kairuoliskuma, turint omeny jansa, daugiau nebekalbesime. apmastant jusu pastabas apie kai kuriu siuol. menininku tranzavima nuo smc link "vartu", norom nenorom, prisimenu ir tai- kokiais drastiskais txt'ais generuodavote issilaisvinimo nuo kontekstu idejas(veikla labiau susijusi su klaipedoje kuruotais renginiais). siek tiek atsiprasau, kad slystu i asmeniskumus, bet manau, kad tokia stilistika butu tinkamiausia aprasyti ir janso kuryba. bet, gal but, jus varzo, kaip minejote, auksciausia kuriniu kokybe ir todel pasirinkote formalistini konjunkturines panegirikos tona? nekalbant jau apie tai, kad
bandote intuityvia ir primityvoka janso kuriniu hermeneutika kontraversiskai teorizuoti.

Kęstutis Šapoka, 2009-10-28 11:20

O ką, kas tame blogo? Juk į Dievą einame visą gyvenimą, taip sakant, jo ieškome. Tai kodėl Jansas negalėtų atsigręžti į dievoiešką.
Kita vertus, kam neigti akivaizdų faktą, kad Jansas iš tiesų vienas gabiausių ir didžioji dalis jo kūrybos objektyviai yra aukštos kokybės. dėl paskutinių posūkių sunku pasakyti, nes labai veikia ankstesnis jo įvaizdis, todėl bet koks ne jansiškas kūrinys iškarto atrodo išsikvėpęs. beje, Jūs, matyt, neatidžiai skaitote, nes yra tekste ir apie pakrypimą į komercinę pusę, antra-mano txt ne paroda "vartuose", apie ja tik keli sakiniai pabaigoje,kur sakoma, kad ta paroda kiek glumina, mano txt-apie Janso ankstesnius ir dabartinius filmus. Todėl neiškraipykite faktų ir nesuplakite dviejų skirtingų tekstų. kalbančių apie kiek kitus dalykus, į vieną. Dėl "Vartų", įdomia mintį pasakėte, nes kai kurie šiuolaikinių menininkų, sakykime, ignoruoja LDS parodas, bet į "vartuose" eksponuojasi mielai. Tai įdomus aspektas, apie kurį verta pamastyti labiau.

hu > Kęstutis Šapoka, 2009-10-28 10:32

del paskutinio komentaro iracionalumo, zinoma, atsiprasau. tesiant, apie janso egzistenciniu pokyciu kryptys, isties, fenomenalu, kad jo kaip menininko amplua yra "nenuskandinamas". ir siuo atveju, kai 7md apie "vartuose" vykstancia paroda, publikuoja 2 straipsnius, kuriuose vienodai palanki pataikaujanti nuostata! pirmiausia, si paroda nera retrospektyvine, o gerokai pakrypusi i komercine puse. kazkodel, abiejuose straipsniuose, butent kritiskai neaptarinejami kokybiniai janso darbu pokyciai, tiesiog net neretoriskai bandoma suvokti- o kas gi is tiesu ivyko? nenoreciau, kaip minejot, patekti i balta-juoda apeliavimu sryti, bet manau, nepastebejot, kad autorius tiesiog
vis reciau svarsto postmodernistinem sampratom. kas, greiciausiai, bylotu ir butu tiketina, kad jansas atsisako ar nebemato prasmes buti siuolaikiniu menininku. ir tikiuosi, kad dar bent sekancioje recenzijoje nesiimsite nagrineti dvasinio aspekto ar dievoieskos klausimu evaldo janso kontempliacijose?


Kęstutis Šapoka, 2009-10-27 17:45

taigi, bet gi aš tą patį ir rašau, kad pastaruoju metu Janso (dalinis) kairuoliškumas tampa problemiškas. Kita vertus, juk pats Jansas ne kartą viešai yra sakęs, kad jis dabar keičiasi ir nemato reikalo apsimetinėti tuo chuliganu, jei juo nebėra. Buvo natūraliai laikotarpis toks jo gyvenime - "kairuoliškas", buvo ir menas atitinkamas, o dabr Jansui rūpi kiek kiti dalykai gyvenime ir kūryboje. tai šia prasme jis ir neveidmainiauja, nevaidina. Ir aš asmeniškai tai gerbiu. na o jei lieka šiokių tokių liekanų "kairuoliškumo"(sąlygiško, žinoma, sutinkant su Jumis), tai čia dailėtyrinės interpretacijos dalykas, kaip visa tai vertinsime, nes mene (kaip ir dailėtyroje) niekada nebūna tik juoda arba tik balta, net jai man ar kam kitam gali atrodyti tik juoda arba tik balta... man taip atrodo.

Kęstutis Šapoka to hu, 2009-10-27 17:37

nieko nesupratau iš paskutinio kometaro, nes nesu ypatingai protingas, bet ačiū už dar vieną pastabą

gedas >hu, 2009-10-27 16:22

Dar, kad lietuviškos raidės būtų. Net keista skaityti tekstą su preciziška skyrybą ir be "lietuvybių".
Ir nenuvertinkit tai viešnamių interjerų :)

hu > Kęstutis Šapoka, 2009-10-27 13:42

nedaktariskai, bet pazymesiu, kad "estetizuojanti metafizika" nebutinai priklauso vien pop zanrui, ar kaip nors kitaip "nuodemingai" pasireiskia visuomeneje. dazniausiai, veikiant ivairiems laiko psichofiziniams parametrams, visuotinai pervertinami dalykai tampa pripazinami kaip istorines stiliaus ar epochos kryptys ir sroves.

hu > Kęstutis Šapoka, 2009-10-27 13:18

sutinku, kad toks "kairuoliskumas" gali buti pripazintas kaip dalinis, bet tik todel, kad teigia nesamoninga antiutilitarumo aspekta. vis delto, manyciau, kad dabartiniam jansui, skurstancio chuligano ivaizdis nebepritinka, paziurejus i tai, kokios vienareiksmiskos strategijos jis laikosi galeriju atzvilgiu. ir siuo atveju, labai idomus apibusiai regresinis santykis su "vartais",- kadangi si galerija orientuojasi i aukstesniuju, elitiniu sluoksniu meno vertintojus ir kolekcionierius- o staiga ima ir eksponuoja tokia tapyba, labiausiai tinkancia puosti viesnamiu buduarams.

Kęstutis Šapoka to hu, 2009-10-26 13:50

iš esmės, Jūs teisus, kita vertus, vartodamas sąvoką kairuoliškumas, turiu omeny "kairuoliškumą" Lietuvos šiuol. meno kontekste. Iš esmės, Lietuvoje, nėra sąmoningo, argumentuoto kairiojo meno (gal Diržys bando į tą pusę), todėl Janso kairuoliskumasyra su išlygomis, t.y. mūsų meno kontekste jis pakankamai kairuoliškas, galbūt Rusijos ar Vakrų šalių šiuol. meno kontekste jis visiškai neatrodytų kairuoliškas. tarp janso
kartos menininkų, daugiausia tebetyrinėjančių "metafizines" plotmes, arba estetizuojančių sociumą, janso užribinį sociapatą IŠ DALIES galima sieti su kairiuoju požiūriu. Ačiū už pastabą

hu, 2009-10-26 12:50

manau, daktaras sapoka vynioja is vatos janso kairuoliskuma. bent jau kuryboje, nera teke pastebet angazuotos retorikos pries kapitalizma ir politizuota sociuma. jansas, kaip visada, remiasi visuomenes uzribyje esancio sociopato subjektu ir nei kritikuoja, nei teigia
konceptualiai motyvuota poziuri i kultura, politika ar dar kazka. o su savo tapyba siek tiek nustebino evaldas, nors kita vertus pensija ne uz kalnu, galima ir is kico kulturingai uzsidirbt.

gedas, 2009-10-26 11:31

Labai tiksliai nusakyta, ir (aukšto), kalbant apie lygį, skliaustų panaudojimas visiškai pateisinamas. Na, o eksponuodamas tapybą E. Jansas, manau, suvokia, kad įžengia i teritoriją, kur vertinimo sistema kur kas labiau apibrėžta.
Tūlas Damien Hirst, visai neseniai demostravo tapybą Wallace Collection ir sulaukė manau pelnytos kritikos.
Čia tarp kitko, nes kai kas veda paraleles tarp šių meno rinkos dalyvių.

bitinas, 2009-10-24 06:07

ziauru, bet teisinga.

<< Sugrįžti į straipsnį

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai


Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti