Mažos senutės

7 MD
Sunku įsivaizduoti pramogų verslą be Miley Cyrus, Selenos Gomez ir Vanessos Hudgens. Merginas garsenybėmis pavertė „Disney“ studija. Jų gerbėjų jau gausu ir Lietuvoje.


Vyresnės nei aštuonerių mergaitės jau nebežiūri peliuko Mikio nuotykių. Jos turi savas specialiai joms „Disney“ studijos sukurtas herojes. Tai serialo „Hannah Montana“ aktorė Miley Cyrus (netrukus Lietuvos ekranuose pasirodys ir kino versija), Vanessa Hudgens ir Ashley Tisdale iš neseniai rodyto filmo „Vidurinės mokyklos miuziklas 3:baigiamieji metai“ ir Pelenę seriale suvaidinusi Selena Gomez. Būtent jos neseniai sulaukė „Nickelodeon Kid's Choise“ apdovanojimų. Rinkimuose dalyvavo 90 milijonų vaikų iš viso pasaulio. Šešiolikmetė Miley Cyrus atsiėmė apdovanojimą vilkėdama daug vyresnei merginai skirtą suknelę, nugrimuota ir sušukuota gausaus būrio stilistų. Neseniai žurnale „Forbes“ skelbtame turtingiausių pasaulio paauglių sąraše ji užima antrą vietą, iškart po Harį Poterį suvaidinusio Danielio Radcliffo. Miley sąskaitoje - 25 milijonai dolerių.

 

„Disney“ studijos strategija paprasta: išreklamuoti žvaigždę, rodyti ją savo televizijoje, kviesti į įvairias radijo ir televizijos laidas, siuntinėti daugybę spaudos pranešimų apie jos gyvenimą ir sekti, kad žvaigždė neperžengtų padorumo ribų. Ji turi būti miela ir saldi, fotografuotis su pliušiniais meškiukais ir dalyti autografus. Ji privalo mylėti vaikus, nes dabar būtent jie yra geriausi pirkėjai. Vaikai ne tik geriausiai pasiduoda reklamos poveikiui, bet ir daro didelę įtaką tėvams, o šie dovanomis atsiperka už tai, kad neskiria jiems laiko.

 

Kai 2006-ųjų pavasarį buvo pradėtas rodyti serialas „Hannah Montana“, pasakojantis apie paauglę, kuri po pamokų persirengia ir tampa jaunimo numylėtine dainininke, dvylikametė Miley Cyrus tapo vaikų žvaigžde Nr. 1. Kad mergaitė padarytų karjerą, rūpinosi jos tėvai, ypač tėtis - kantri dainininkas Billy Ray Cyrusas. Jie padarė viską, kad dukra atsidurtų „tinkamose“ aktorių atrankose. Kai mergaitė tapo žvaigžde, serialo prodiuseriai sukūrė drabužių, batų, plastmasinių mikrofonų ir kitokių suvenyrų bei daiktų serijas, pažymėtas „HannahMontana“ prekiniu ženklu. Atsirado to paties pavadinimo žurnalų, kad mergaitės galėtų mėgdžioti Miley stilių ir sužinoti, kokią kosmetiką ji naudoja. Tačiau netrukus Miley ėmė bręsti ir patikėjo, kad yra suaugusi. Pasaulyje pasklido po dušu besiprausiančios mergaitės nuotraukos, kuriose ji mūvi tik kelnaites. Tada „LifeStyle Condoms“ pasiūlė paauglei reklamuoti jų produktą. Prezervatyvų gamintojai tvirtino, kad jei jau paauglės turi seksualinių santykių, tai bent tegu jų stabas paskatins jas mylėtis saugiai. Tačiau tada įsikišo Miley vadybininkai. Mergina viešai pareiškė, kad saugo savo nekaltybę ir laukia to vienintelio. Tačiau kartu visi sužinojo, kad ji jau dveji metai susitikinėja su populiarios jaunimo grupės „Jonas Brothers“ (filmas apie šią grupę birželį bus rodomas Lietuvoje) nariu Nicku. Skandalą vainikavo garsiosios Annie Leibovitz nuotraukos, kuriose mergina sėdi apsigaubusi tik paklode, atidengiančia nuogus pečius. Visame pasaulyje pasigirdo protestuojančių tėvų balsai, esą tai amoralu, nes Miley net nėra šešiolikos. Leibovitz aiškino, kad nuotraukose nieko nematyti, o pati Miley pareiškė, kad labai gailisi. Kai kuri nors žvaigždutė peržengia ribas, studija reikalauja, kad ji kuo skubiau atsiprašytų ir pažadėtų pasitaisyti.

 

Panašių bėdų turėjo ir kita „Disney“ žvaigždė Vanessa Hudgens, vaidinusi trijuose „Vidurinės mokyklos miuziklo“ filmuose. Ją žvaigždės karjerai taip pat rengė tėvai, išsiuntę dukrą į aktorių mokyklą, kai šiai sukako septyneri. Prieš patekdama į televizijos atranką, kurioje Vanessą pastebėjo „Disney“ atstovai, mergaitė jau buvo su teatru išvažinėjusi visą Ameriką. „Vidurinės mokyklos miuziklo“ siužetas daugiau nei nuspėjamas: Vanessos vaidinama Gabrielė mokykloje sutinka mėlynakį gražuolį Trojų (dar viena paauglių žvaigždė Zacas Efronas, Lietuvoje populiarumo rekordus muša naujausias jo filmas „Vėl septyniolikos“) ir jį įsimyli. Kai tapo žinoma, kad Vanessa ir Zacas yra pora ne tik filmavimo aikštelėje, žiniasklaida virte užvirė. Paaiškėjo, kad paauglės visame pasaulyje laukia žinių apie savo numylėtinių ryšį. Žurnalai „InTouch“ ir „People“ lenktyniavo, kuris išspausdins daugiau garsios poros nuotraukų. „Disney“ parduotuvėse buvo parduodamos tonos žvaigždžių atvaizdų. Vanessa taip pat yra milijonierė. Jos namas Kalifornijoje įkainotas 3 milijonais dolerių. Dabar jai dvidešimt vieneri. Ji jau įrašė dvi plokšteles. Videoklipe „Say OK“ ji nusifilmavo kartu su Zacu Efronu.

 

Miley Cyrus taip pat įrašė du albumus. Merginos yra kviečiamos ne tik į svarbias Holivudo iškilmes, bet ir į jaunimo vakarėlius. Tada jos labiau primena suaugusias matronas.

 

Tačiau paauglės jas myli ir, deja, mėgdžioja. Studija suvokia, kad merginos netrukus taps pilnametės ir nebus galima jų kontroliuoti, todėl ieško naujų veidų. Savo šlovės valandos jau laukia septyniolikmetė Selena Gomez, kuri ne tik suvaidino keliuose serialuose, bet ir įrašė pirmą albumą studijoje „Hoolywood Records“. Ji atvirai prisipažįsta, kad didžiausia jos aistra - pirkiniai. Čia būtent ir yra problema. „Disney“ studijos mergaitės reklamuoja ne tik save, bet ir gyvenimo būdą. Jos turi daug pinigų, kuriuos leidžia drabužiams ir malonumams.

 

Apie tai, kokią didelę įtaką jos daro vaikams, liudija kad ir Miley Cyrus reklamuotų saldžių batonėlių istorija. Paaiškėjo, kad batonėliai užkrėsti salmonelėmis. Daug vaikų atsidūrė ligoninėse, o tėvai padavė į teismą ne tik saldumynų gamintojus, bet ir Miley. Sociologai tvirtina, kad šalia suaugusių vartotojų išaugo vaikų ir paauglių karta, aistringai mėgdžiojanti amerikietiškus pavyzdžius. Tai reiškia, kad jie ryte ryja ir didžiojo pasaulio naujienas bei paskalas. Mieliausiai - apie savo bendraamžes žvaigždes. 8-16 metų vaikus ypač domina pasakojimai apie pirmąją meilę, paauglių draugystę ir gražius spalvingus drabužėlius.

 

Turtingos paauglės, dėvinčios tetų drabužius, jau gerokai apsuko jaunų gerbėjų galvas. Jos kuria „saldžių, jaunų ir turtingų“ įvaizdį. Viena vertus, „Vidurinės mokyklos miuziklas“ tvirtina, kad gėris nugali blogį ir kad reikia rūpintis savo draugais bei ateitimi. Kita vertus, vaikus labiau domina filmo žvaigždžių pasimatymai ir skudurai, o ne filmo teigiamos idėjos. Deja, nepilnametės žvaigždės nesugeba savo gerbėjų išmokyti gero skonio. Atvirkščiai, jos teigia, kad gyvenime svarbiausia yra pirkti ir linksmintis vakarėliuose, t.y. žaisti suaugusius.

 

Pagal „Elle“ parengė Kora Ročkienė

 

*  *  * 

© "7 meno dienos". Visos teisės saugomos.