Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140
7 meno dienos > Nr. 1 (830), 2009 sausio 09 d. > Muzika > Vargas dėl proto?
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Vargas dėl proto?

Komentarų yra - 16  
mZHFYZtVFDBa, 2011-10-23 10:18

That's more than senislbe! That's a great post!

Teresė, Kolegei, 2010-04-29 07:57

Taip jau susidėjo, kad spektaklį pamačiau tik vakar. Gal E. Seiliaus bel canto nuostabus šeštoje parterio eilėje, tačiau balkone, skirtingai nei 4 kitų pagrindinių vaidmenų atlikėjų, jo beveik nebuvo girdėti, ypač jei truputį pasisukdavo į šoną. Recenzijos autoriui visiškai pritariu dėl E. Dauskurdžio, ypač stokojusio judesio plastikos.

Pans, 2009-02-01 00:26

Truputi gaila, kad niekas man nesugebejo pakomentuoti straipsnio autoriaus isvadu. Matyti, munduro skalbimas yra kur kas svarbesnis uzsiemimas... O kaipgi mane uzsipuole, kad uzginu laisva nuomone.. Ar tik nebus buve atvirksciai: juk visu pirma visiskai issiginta musu panu ir amuru...

b, 2009-01-16 00:13

O cia tai diskusija! Ne su viskuo sutinku, ka raso Gedgaudas, bet skaityti jo tekstus visada labai jauku. Megstu ji. Velgi, tokio komentatoriaus, kaip Panas, seniai nemaciau. Respect!

Jaronimas, 2009-01-15 17:07

Negi, kai Kurie Skaitytojai Laukė Tiktai Pagirų...

Juozas, 2009-01-14 21:02

Aš Manau, kad Čia Komentarus Rašo Kultūros Žmonės. Jeigu Taip, tai Paskaitykite E. Gedgaudo Knygą apie Joną Aleksą. Pajuskite Didžiojo Dirigento Vidinę Jėgą, Šilumą ir Pasiaukojimą. Kokias Milžiniškas Jėgas ir Emocijas Jonas Aleksa Skirdavo Prieš Kiekvieną Operą ir Kiekvieno Simfoninio Koncerto Metu. Aš Tą Knygą Skaičiau jau 3 Kartus ir Skaitysiu dar Daug Kartų. Ji Pakrauna Nuostabia Energija. Jau Daug Kartų iš Žmonių Girdėjau, kad E. Gedgaudas Pats Bendraudamas Dalina Šilumą Visiems. Aš Manau, kad E. Gedgaudas Širdyje Prašė Solistų Bent Truputėlį Priartėti Prie Tos Muzikinės Vidinės Paslapties, Kurią Turėjo Didysis Jonas Aleksa. O Straipsnis Nuoširdus, Profesionalus ir Nuostabiai Savitas. Džiaukimės, kad Turime Tokių Muzikologų.

Kolegė, 2009-01-13 10:07

Man irgi visuomet smalsu perskaityti p. Gedgaudo recenzijas, net jeigu ir ne su viskuo sutinku. Kritikas juk turi issakyti savo požiūrį, o ne apibendrinti visas įmanomas nuomones. P. Gedgaudas turi labai individualų, eseistinį rašymo stilių. Tai irgi vertybė. Suprantu, kad atlikėjai laukia konrečių įvertinimų (žinoma, teigiamų), tačiau platesnis kontekstas, kokį savo rašiniuose sukuria E.G., duoda peno gilesniems skaitytojų pamastymams. O dėl spektaklio liūdna. Šis režisierius pajėgus sukurti stiprų įvykį, tačiau operos publikai pakišo viso labo "chaltūrėlę". Ačiū E. Seiliui už nuostabų bel canto.

Virsuliskis, 2009-01-12 22:05

Aciu Edmundui Gedgaudui, kad jis savo recenzijas daznai itinamai motyvuoja. Jos kviecia susimastyti eilinius muzikos myletojus, o gal ir spektakliu kurejus. Nesu muzikas, bet senokai domiuosi muzikos irasais. Nujauciu, ka dainininkui reiskia akompaniatorius ir dirigentas. Ir tai per visa ju profesini gyvenima! Pasiskaitykite internete apie legendini britu pianista Gerald Moore, su kuriuo dirbo, koncertavo ir irasinejo Dietrich Fischer-Diskau, Victorija de los Angeles, Elisabeth Schwarzkopf.
Turejome ir Lietuvoje dainininkams pasisventusiu pianistu. Manau, kad ir dabar ju turime. O konservatorija... Joje pradeti mokslai tesiasi visa gyvenima.

pasaliete, 2009-01-12 13:19

Nieko sau, kokia diskusija uzvire (nors ir tik tarp 2 maciusiu). Ikisiu ir as savo trigrasi: recenzijos autorius be abejo turi teise i savo nuomone, ir ja gan aiskiai issako. Visgi straipsnis pilnas nostalgiosku "o musu laikais...", nemotyvuotos ironijos, kas ilgainiui ima erzinti. Visiskai nesutinku del Seiliaus ir Rubeziaus vertinimu. Nu sorry, bet cia net nera ka lyginti... o prie ko cia kostiumu dailininkes grozis?.. "Kiek dainininkams rūpi, kad jų pratyboms vadovautų patyrusių specialistų ausys, nutuokiančios apie vokalo estetiką, tikslumą ir muzikos turinį?" - cia akmuo i kieno darza??? ar musu daininkai yra tiek neigalus, kad patys negali ismokti teksto? ka veikia sitiek metu akademijoj ir kitur, jei neturi bendro supratimo apie interpretacija ir stilistika? taip, kai kuriu klausantis ausys linko, bet cia jau nepadetu net pasaulinio lygio "patyre specialistai", problema - ju paciu poziuris...
tai tiek pastebejimu :)

Panas, 2009-01-11 22:25

Na, va kokio "gerbtino" atsako sulaukiau.) Toks mano gudziam miske idomiai ataidi: tiek pykcio bei savimylos jame, ir jokio humoro... Ne, vis delto puiku buti panu - tiek isgirsti, ka ten zmones sukauja. Ar tureciau pasiaiskinti, ar mane tinkmai supras? Neturejau omeny lenino ar kurio nors musu zvaigzduno. Kur kas mielesnis man italas, aukstai iskelta galva dainuojantis miestelio vidury, o jam pritaria miestelenai, miestelenes... Man nuosirdziai patiko musu solistu darbas. Visai nesutinku su gerb. autoriumi del Gedminaites ir Seiliaus. Manau, kad neprofesionalu buvo juos neivertinti, o sios tendencingos recenzijos ginima tiesiog laikau keliaklupsciavimu ir samoningu klastojimu. Del savojo neismanymo, tai as pajuokavau:) Taip jau megstu elgtis su snobais:) Likite sveiki ir aciu uz tokios formuluotes panaudojima: "visi absoliuciai pritariame" - pagalvosiu, kur as tai girdejau...

Joks Panas..., 2009-01-11 15:57

Joks čia Panas rašinėja, o kažkoks tiesiog žmogėnas be kultūros ir tiesiog savigarbos. "Menas masėms" - ar ne nuo lenino ir revoliucijos laikų buvo kalama? O kodėl masėms??? O jei masės myli rimiškius, kazlauskienes, butkutes, radžius, o kai kam nuo jų bloga? Ir tas žmogus, ačiū Dievui, dar gali nueiti į operą ar baletą - ne masėms skirtą. Na nenorim būti su "masėmis", kur mus grūda negerb. panas... Ir gerb. Gedgaudas nenori. Ir dar daug kas nenori. Visi, kurie ABSOLIUČIAI pritaria Gedgaudo mintims, o ne žiopso, krykščia ir ploja katučių...nors mato, kad karalius nuogas. Kultūros namų lygio prisižiūrėjome, nebenorime.
O Gedgaudas parašė puikiai, ne pano nosiai...

Panas, 2009-01-11 14:47

Na, man butu per didele garbe priklausyti komandai, juolab kad operoje jauciuosi nenusimanas. Tiesiog nemegstu elitisniu perlenkimu, kai netgi toks zanras kaip opera, o juolab pastaroji opera, vertinama is subjektyviu ir miglotu poziciju. Isivaizduoju, kad "Eliksyro" grozis ir sventiskumas, neuzmirskime ir humoro, priklauso placioms masems (geraja prasme). Tokia, manding, pietietiska aistros prigimtis ir tiesa. O kai maslus siaurietis jai prikisa pavirsutiniskuma, tai as, panas, ne zmogus, juokiuosi.. Per grubiai? Na, atleiskite. Juk kaip zmogus visada praleisiu p. Gedgauda pirm saves...

Panui, 2009-01-11 11:59

jusu komentarai panasus i asmeniskai suinteresuoto ir uzgauto zmogaus emocijas. Gal esate is rezisieriaus komandos? Tuo tarpu recenzija puiki, vaizdi, butent daug pasako ir dar aprepia placius kontekstus. Kiekvienas recenzentas laisvas tureti savo stiliu ir poziuri. Siandien dominuojanciu beveidziu, beasmenybiniu ir visiskai neautoritetingu rasineliu fone p.Gedgaudo tekstai visada laukiami ir jais gali pasitiketi, o jei nesutinki su tokia nuomone - ji vistiek idomi, nes niekada nera is pirsto lauzta.

Panas, 2009-01-10 18:05

Dar galvoju, is kur pas autoriu tas savitikslis asmenybes skilinejimas, tas nelygumas tarp pasakyto zodzio ir racijos? Na, tai kad seni pirdaliai dar bando atrodyti zavus, sukti viliotini, demonstruoti savo erudicija, juk tai yra naturalu beigi zavu. Bet kodel praplikes panas Edmundas varzosi su pacia jaunyste, net keiksnoja atokvepi, ironiska zvilgsni i zanra ir pan.? Kodel jis negali tapatintis su Seiliaus kuriamu Nemorinu, kuris isradingai vystomas nuo "kaimiecio" ir "intraverto" iki dangisko issipildymo, grozio ir sekmes? Taigi, kodel Edmundas priestarauja draminio vyksmo sklaidai ir siuzeto tiesai? Ar tik ne todel, kad pats nebegali sau leisti tapatintis su tokiais nedendiskais dalykais kaip "atskirtis", "jaunuolio kompleksai", "zmogus is liaudies", "chruschiovke" ir pan.? Jis pats neisvengiamai turi (turetu) pasirodyti su galia, kaip pats sako (ar draugiskai pataria) "ši galia [...] jį veda nuo pirmųjų operos akimirkų." Norisi palinketi autoriui, kad jis pats nepristigtu potencijos, taciau klausimas lieka atviras, ar viska taip statant ant jos (tegu ir intelektines) besulauktumeme dieviskos, tokios liudnos ir grazios arijos?

Panas, 2009-01-10 17:23

As nevadinciau Gedgaudo rasinio recenzija. Na, toks kalbejimas, impresijos.. Daug sneka, bet nieko nepasako nei apie kompozitoriu, nei apie opera, nei apie atlikima... Vien neaiskios pretenzijos, sentimentalus dusavimai apie tai kas kadaise matyta; zodziu visi tie pozos nepatogumui, kurie budingi kiekvienam dendziui, norinciam svistelti savo baltaja pirstinaite. Jei paziureti blaiviai, tai isvados itin primityvios: viskas muzikaliai puiku, tik truksta dainavimo, toliau - solistai dainuoja nepakankamai, nes rezisierius kazko nepadere pakankamai; kita gimininga nesamone - rezisierius nuo didelio proto kazka perdaug pakeite. Dar yra lukestis, kad panai ir elfai bus neitiketinai ispudingi, bet va, apie juos nekalbesiu... Nu, zo.

Ilona, 2009-01-10 12:34

Kaip visada, idomu skaityti E.Gedgaudo recenzijas. Nes jos ir zanra atliepia. Taip vargu kas besugeba rasyti. Cia ne tik nuomone, bet ir intelektas sviecia. Recenziju stinga. Dar Katinaitei pavyksta. O kur kiti muzikologai?

<< Sugrįžti į straipsnį

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai


Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti